+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL
Enforce Run: Road to the CPC loop, van 0 naar 5 km en verder

Enforce Run: Road to the CPC loop, van 0 naar 5 km en verder

HOE VAAK BEN JIJ AL BEGONNEN EN WEER GESTOPT?

Beginnen met hardlopen heb je vast al eens geprobeerd. Je begint fanatiek, zonder plan en echte toewijding met hardlopen en als het een avond slecht weer is of je hebt een drukke dag gehad, stel je je training uit. Voor je het weet sla je trainingen over en ben je compleet uitgecheckt. Het resultaat blijft uit en je zit zo weer in dezelfde cirkel.

Gewoon beginnen met hardlopen is vaak tegen beter weten in een poging om je eigen gedrag een tijdje goed te praten. Steeds eraan beginnen om vervolgens weer te stoppen werkt niet. Door maar wat te doen vergroot je de kans op blessures enorm en verklein je de kans om iets te bereiken. Weet jij wat looptechniek is, wat je houding moet zijn en hoe je moet balanceren om echt te kunnen hardlopen? Voor je het weet zit je met een gebrek aan motivatie of met een blessure thuis op de bank en verlies je dat wat belangrijk voor je is weer uit het oog.

Enforce start met een nieuw programma voor toekomstige hardlopers. Dit programma zorgt ervoor dat je straks succesvol mee kunt doen aan de CPC loop in Den Haag op 10 maart 2019.

In dit programma leren we je:

#1 Hoe je blessurevrij kunt opbouwen van 0 naar 5 en later ook 10 km.
#2 Wat ervoor nodig is om dit op langere termijn vol te houden
#3 De juist techniek & houding zodat je fitter, zelfverzekerder je leven kunt enforcen.

Dit nieuwe programma start op 8 oktober 2018.

Vraag nu je gratis coachgesprek aan!

One pot vegan rode curry

One pot vegan rode curry

Eenpansgerechten zijn hot, makkelijk en snel!

Deze goedgevulde ‘one pot’ vegan curry met champignons, zoete aardappel en wortel. Kies voor deze curry het liefst een currypasta en kokosmelk zonder bullshit.

Met een veganistisch recept is het uiteraard ook belangrijk om voldoende eiwitten toe te voegen. Daarom voegen we ook champignons en tempeh toe. Tempeh is gemaakt van gefermenteerde sojabonen, wat veel eiwitten bevat. Het is ontzettend makkelijk en lekker om dit even te roosteren in de oven!

Ingrediënten:
– 2 el currypasta (Aroy-D)
– 200 ml kokosmelk (Aroy-D)
– 200 gr zoete aardappel
– 200 gr tempeh
– 1 paprika
– 2 handjes champignons
– 2 wortels
– 1 ui
– 1 teen knoflook
– 1 stuk gember
– koriander ter garnering (als je dit lekker vindt)

Bereiding:
Snij de ui, knoflook en gember fijn en bak dit met een beetje olie op een laag vuur voor 4-5 minuten. Voeg de currypasta toe en roer dit voor 1 minuut door.

Snijd ondertussen de groenten (wortel, paprika, champignon, zoete aardappel) en voeg toe. Doe hier de kokosmelk bij en laat zachtjes staan voor een klein halfuurtje. Mocht de curry iets te veel in dikken, dan kun je altijd nog een scheutje water toevoegen.

Maak de tempeh ondertussen klaar met een klein scheutje sojasaus minder zout (groen label). Snijd de tempeh in blokjes en strijk met een kwastje over de tempeh stukjes onder en boven. Als je meer pit wilt toevoegen kun je altijd wat sambal of chili op de tempeh mee strijken. Zet de oven op grillstand oven (200 graden). Leg de plakjes tempeh op een rooster of bakplaat bedekt met bakpapier en zet dit voor 8-10 minuten in de oven. Verdeel de tempeh en de curry over twee borden, eventueel met wat koriander.

Eet smakelijk!

De Enforce Story van Chris de Vries: een betere balans tussen fysiek en geest draagt bij aan succes

De Enforce Story van Chris de Vries: een betere balans tussen fysiek en geest draagt bij aan succes

Ik ben Chris de Vries, 50 jaar jong, eigenaar van Value Drivers Business Valuators dus van beroep Register Valuator. In het dagelijks leven houd ik me bezig met economische waardebepalingen van ondernemingen bij ruzie en fusie.

Ik heb mijn hele leven veel plezier gehad in sporten maar door de aantrekkende economie en fusie- en overnamemarkt was ik daar twee jaar geleden mee gestopt. Een flinke gewichtstoename was het gevolg, en dat begon me redelijk in de weg te zitten. Op een gegeven moment kwam ik weer tot het besef dat een betere balans tussen fysiek en geest bijdraagt aan succes.

Ik heb Mandy ontmoet via het BNI business netwerk. Haar elevator pitch is pakkend, dat is sowieso al een plezier om naar te luisteren. Toen Mandy mij belde voor een persoonlijke afspraak heeft zij mij het Enforce programma uitgelegd. Haar verhaal over persoonlijke training en coaching sprak me meteen enorm aan. Ik hoefde niet lang na te denken en heb gekozen voor een drie maanden coaching en trainingsprogramma.

Ten opzichte van de andere trainingsprogramma’s in een sportschool zijn de resultaten verbluffend. Ik heb mezelf soms moeten knijpen om te zien of het allemaal wel waar was. En dat alles op een zeer efficiënte en leuke manier.

The numbers:

Met jouw uitgebalanceerde conditie-, kracht- en voedingsprogramma is deze krakende wagen weer een dartele bok geworden. Alles gaat weer een stuk makkelijk. Het zelfbewustzijn over de schoonheid van lichaam en geest is enorm toegenomen.
Dankzij jouw motivatie en inspiratie kom ik met plezier naar de training, en vliegen de kettlebells alsof dat het veertjes zijn van laag naar hoog. Je bent een kanjer en kan je aan eenieder aanbevelen.

Bedankt Mandy voor je geduld, je goede uitleg, en motivatie. Reden te meer om onze samenwerking te verlengen.

Groetjes, Chris

Monday Master Blog: trainingstips, wat moet ik nog geloven?

Monday Master Blog: trainingstips, wat moet ik nog geloven?

Trainingstips zijn handig om je training te verbeteren. Er is tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar zodat het voor iedereen lastig is om feiten van fabels te onderscheiden.

Zelf ben ik begonnen met fitness (trainen) toen ik op het CIOS zat. Dit is nu ongeveer 7-8 jaar geleden. In deze periode heb ik ontzettend veel geleerd, maar ook ontzettend veel fouten gemaakt. Daarom heb ik voor jullie hieronder 9 tips op een rijtje gezet. Je hoeft het natuurlijk niet op alle punten met mij eens te zijn maar doe er ieder geval je voordeel mee.

#1: Leer de compoundoefeningen goed uit te voeren
Compoundoefeningen zijn altijd de basis van een goede training. Wat is een compound oefening? Een compound oefening in het Nederlands betekent ook wel samengestelde oefeningen, of multi-gewrichtsoefeningen. Het zijn oefeningen die 1 of meer spiergroepen en meerdere gewrichten aan het werk zetten. Zowel in trainingen voor meer spiermassa als spierkracht. Met compounds gebruik je meer spiermassa, bouw je meer kracht op en leer je beter bewegen dan met isolatieoefeningen. Stap dus van die machines af!

#2: Eiwitten
Om maximaal van je training te herstellen is het belangrijk dat je genoeg eiwitten eet. Dit zijn de bouwstenen van je spieren! Richt op ongeveer 1.8-2.0 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht als je aan intensieve trainingen doet.

#3: Calorieën
Het maakt niet uit welk ‘dieet’ je volgt als je wilt afvallen. Je gaat geen vet verbranden als je meer calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt. Ook ga je niet aankomen als je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt. Er bestaat dus maar een simpele regel. Wil je afvallen eet je 500 kcal minder dan je behoefte. Als je wilt aankomen eet je 500 meer dan je behoefte. En hoe reken je nou precies je behoefte uit? Daar kan een Enforce Mastertrainer je heel goed verder mee helpen!

#4: Progressive overload
Om spiermassa en kracht op te bouwen moet je je lichaam iets zwaarder belasten dan wat het gewend is. Hierop reageert het lichaam door wat meer spiermassa op te bouwen en dit efficiënter te gaan gebruiken. Bij Enforce zijn we er om je daarbij te helpen. Wij bereiden de trainingen voor en hebben verschillende levels in onze programma’s. Elke training zal je groeien en steeds meer kunnen vragen van jouw lichaam.

#5: Slaap
Slaap is verreweg de beste tip die ik je kan geven. Door genoeg te slapen bouw je veel meer spiermassa op en herstel je veel beter van je trainingen.

#6: Trainingsfrequentie
De trainingsfrequentie is het aantal keer dat je een spiergroep per week traint. De meeste trainen dus ook 3 of meer keer bij ons. Dit voor een optimaal resultaat.

#7: Het voordeel van een goede deadlift
Ik merk dat nog veel mensen bang zijn om te deadliften, omdat ze moeite hebben met de techniek. Maar laat dit je niet weerhouden. Wij als mastertrainers zullen je hier in begeleiden maar thuis kun je hiermee ook aan de slag bijvoorbeeld voor de spiegel. Een goede uitvoering van de deadlift heeft veel voordelen, want het leert je om je rug te stabiliseren terwijl je scharniert in je heupen. Dit is een essentiële basisbeweging die veel mensen niet goed beheersen, en is daarom juist ontzettend waardevol om te leren. Dus heb je er moeite mee in de trainingen oefen het eens een keer thuis!

#8: Er zijn geen magische diëten
Uiteindelijk maakt het allemaal vrij weinig uit. Er zijn geen magische diëten. Alles werkt als jij ook werkt. Bij Enforce kijken wij voor jou of jouw calorieën, eiwitten, groentes, koolhydraten en vetten goed zijn afgestemd. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Dan zit je helemaal goed en is er geen aanneembare reden dat je hier iets aan moet veranderen.

#9: Sterk en fit worden kost tijd
Hoe goed je ook traint, slaapt en eet: spierkracht en spiermassa ontwikkelen niet heel snel. Je gaat er na een jaar niet uitzien als iemand die 10 jaar traint. Er zijn geen shortcuts, 6 weken programma’s bijvoorbeeld. Je moet eerst werken aan een goed fundament om vervolgens next level te gaan. Jouw perfecte summer-body kan zo 3 jaar duren. Voordat je écht sterk bent, ben je 5 jaar verder.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Jullie hoeven ieder geval deze fouten niet meer te maken. Dus op naar jouw beste versie van jezelf!

Mandy Glaudemans
Enforce Mastertrainer
mandy@enforce.nl

Quinoa salade met bonen

Quinoa salade met bonen

Met quinoa kun je werkelijk alles maken: van ontbijt tot salade of serveer het in plaats van aardappelen of rijst bij je avondeten. Maar dus ook in een salade zoals deze goed vullende quinoasalade met bonen.

Quinoa is glutenvrij en zit boordevol natuurlijk eiwitten, deze zijn vooral gunstig voor mensen die geen of weinig vlees en zuivel eten. Daarnaast is in vergelijking met andere granen quinoa rijk aan de vitamines B2 en E en de mineralen ijzer, koper en magnesium. Het heeft een laag glycemische index, dit betekent dat het gunstig is voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Dat is goed voor een optimaal energieniveau en voorkomt honger tussen de maaltijden door.

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 50 gr quinoa
– 75 gr tuinbonen
– 100 gr doperwten
– 1 paprika
– (geiten)kaas
– gemengde sla
– 1 komkommer
– handje pittenmix

Bereiding
Breng een pan water aan de kook met een beetje zout of bouillon.

Spoel de quinoa goed af. Kook het hierna zo’n 12-15 minuten op laag vuur.

Haal de pan van het vuur en laat het vijf minuten rusten. Roer het goed door en laat het nogmaals 5 minuten rusten. Giet hierna de quinoa af.

Laat de doperwten even kort blancheren in kokend water en spoel daarna goed af onder koud water en laat uitlekken. Kook ook de tuinbonen zoals op de verpakking staat beschreven.

Snijd de paprika en en komkommer in kleine stukjes. Meng alles door elkaar met een beetje olie en peper/zout.

Leg in een schaal de gemengde salade met daarna ook het quinoa mengsel. Brokkel een stukje geitenkaas over je salade en strooi als laatst nog het handje pittenmix erover heen.

Op en top healthy, eet smakelijk!

Wil jij van je personal trainer hobby een serieuze personal trainer business maken?

Wil jij van je personal trainer hobby een serieuze personal trainer business maken?

Alle trainers noemen zichzelf tegenwoordig personal trainer. Het is immers een vrij beroep en iedereen met grote biceps mag zichzelf PT’er noemen.

Bullshit! de meeste trainers zijn voornamelijk met hun eigen lichaam bezig en leveren geen persoonlijk maatwerk maar simpelweg bezigheidstherapie.

Er is een enorme wildgroei aan trainers zonder kwalificaties, en erger nog, zonder kwaliteit.
Klanten zien vaak niet direct het verschil tussen een kwalitatieve en minder kwalitatieve trainer. Ze kiezen vaak met de portemonnee waardoor resultaten uit blijven.

Jij bent één van die weinig serieuze personal trainers met drive en commitment, maar net als vele andere personal trainers vind je het lastig om een echte business op te bouwen. Je loopt al snel tegen muren op en je ziet de mogelijkheden voor echte groei niet.

Met echte groei bedoelen wij bij Enforce een explosieve omzetgroei van minimaal €100.000 binnen een jaar. Maar hoe doe je dat, zonder echte visie, zonder een gericht plan, zonder uit je eigen cirkel te stappen? Waar sta jij als personal trainer eigenlijk voor, wat maakt jou uniek en wie is nu jouw ideale deelnemer? 70% van de personal trainers is wel tevreden, maar leeft niet zijn volledige potentie. En slechts 5% weet echt te excelleren. Wij leggen je het uit, laten je het inzien en laten je het leven!

Wie zijn wij? Enforce® is een jonge snel groeiende franchiseorganisatie met een succesvolle trainingsmethode en een focus op High-End Training & Coaching. Wij hebben momenteel 9 vestigingen en zijn hard op weg om met de top 1% van de trainers een keiharde impact te maken. Binnen nu en een jaar openen we nog eens 15 vestigingen.

Wij delen graag ons succes met andere trainers en daarom organiseren we 2 gratis trainingen voor de top 1 % die de stap willen maken van een hobby naar een echt business (bij een no show na inschrijving brengen we €50,- in rekening).

Tijdens dit Enforce Live Event van 2 uur komen 3 zaken aan bod:

– We laten je brutaal eerlijk zien waarom je jezelf tegenhoudt in je groei en welke bullshit er in de weg zit.
– We laten je zien welke stappen wij hebben genomen om te behoren tot de top van branche.
– We geven je tools hoe jij kunt shiften van hobby naar business, van personal trainer naar mastertrainer.

Trainingsdata:

– Training 1: Regio Eindhoven op 18 oktober van 13:00-15:00 uur (per training hebben we slechts 8 exclusieve plaatsen)
– Training 2: Regio Venlo op 15 november van 13:00-15:00 uur (per training hebben we slechts 8 exclusieve plaatsen!)

Interesse? Meld je dan nu aan!

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Nieuw Enforce Fit 30 dagen fit programma

Nieuw Enforce Fit 30 dagen fit programma

IN 30 DAGEN FIT! DAT KAN!

We zijn druk en er wordt veel van ons verwacht. De balans houden tussen een uitdagende job, een druk gezin en een fit lichaam is lastig en tijd maken voor jezelf al helemaal. We zijn vooral voor anderen bezig en echte resultaten blijven uit. Daarnaast zorgt onzekerheid ervoor dat we moeite hebben om keuzes te maken en voor jezelf te kiezen.

WAT GAAN WE DOEN

Het Enforce 30 dagen programma laat jou zien wat er in korte tijd mogelijk is, laat jou doen wat nodig is en laat je ervaren wat echte uitdagende resultaten zijn. We laten je zien dat het mogelijk is, we laten je focussen op dat wat nodig is en laten je de resultaten die jij belangrijk vindt ervaren. Een programma dat wel werkt en ervoor zorgt dat jij in 30 dagen een boost krijgt en balans creëert.

Maak een eerste start om het ideale fysieke fundament te creëren om echt fit te worden. 30 dagen focus op jezelf, gewoon omdat jij het waard bent om voor jezelf te kiezen. Niet meer alleen voor anderen bezig te zijn en meer energie krijgen voor je gezin. Het geeft je meer zelfvertrouwen en laat je de eerste stap zetten om je volledige potentie te leven in een fit krachtig lichaam.

WANNEER START HET ’30 DAGEN FIT PROGRAMMA’

Het programma start op 5 november 2018.

Het is nu tijd voor jou, het is nu tijd voor actie! Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen, vraag nu een gratis en vrijblijvend coachgesprek aan.

Monday Master Blog: 9 dieet uhm leefregels die altijd werken mits jij werkt

Monday Master Blog: 9 dieet uhm leefregels die altijd werken mits jij werkt

Steeds weer die frustratie, weer een nieuw dieet starten waarvan we weten dat we het niet vol gaan houden. Diëten werken niet roepen we al heel makkelijk. Maar werkt een dieet nou niet? Of zijn het de mensen die niet werken? Want heel eerlijk meestal zorgt het dieet voor resultaat, vallen we een aantal kg af, maar stoppen we uiteindelijk met het volgen van dit plan en doen we al snel weer wat we altijd deden.

Oké, ik ben absoluut geen voorstander van een dieet, een dieet geeft al aan dat je een ‘tijdelijke’ aanpassing gaat maken op je eetgewoonte. Je zegt hiermee ook dat je dit maar even gaat doen en dat je daarna weer terug wil naar het oude. Ofwel je voed zelf het jojo effect. Begin nu eens niet met een dieet, maar met brutaal eerlijk naar jezelf kijken.

Een dieet is een samenstelling van voedingsmiddelen. Deze kan aangepast zijn om een bepaald doel te bereiken. Je hebt tal van dieeten. Koolhydraatarm, eiwitrijk, energiebeperkt, energierijk, voedingsvezelrijk, glutenvrij, lactose vrij en noem maar op. Maar heel eerlijk als je toch van plan bent dit maar even te doen kun je er beter niet aan beginnen. Dat zal je een hoop frustratie schelen.

Onderzoek geeft aan dat 90% van de mensen uiteindelijk weer terugvallen in oude gewoontes en dat 98% van de mensen die begint aan iets en het nooit afmaakt. Trieste cijfers en dat ligt absoluut niet aan het dieet of sportprogramma dat we volgen, maar aan de mensen zelf.

Hier een opdracht voor jou, eens kijken of jij uberhaupt een aantal simpele basisregels wel leeft:

Noteer nu eens de volgende 9 leefregels voor jezelf:

1) Eet voldoende ofwel sla geen maaltijden over
2) Drink voldoende water (nee geen frisdrank of fruitsappen)
3) Snoep NIET
4) Beperkt alcohol gebruik
5) Eet voldoende groente en fruit
6) Max 1 x per week fastfood
7) Sport minimaal 3 x per week intensief
8) Neem tijd voor jezelf en doe niet alleen alles voor anderen
9) Bepaal concrete doelen

Waar fiets jij door de beweging heen? Noteer eens heel eerlijk waar jij je eigenlijk niet aan deze regels houdt!

Op welk van deze regels wil jij echt een afspraak maken omdat die nodig zijn voor het gewenste resultaat?

Stop met zeuren als je toch niet van plan bent een echt afspraak te maken op je gezondheid en op deze regel. Streep deze dan ook weg!

LEEF DE REGELS DIE OVERBLIJVEN!

Ik kan nu heel spannende een dieet gaan uitschrijven, waar je jezelf weer 2 weken aan houdt, maar grote kans dat dit niet werkt. Hou het nu eens simpel voor jezelf. Ben je nu echt bewust van wat je doet, hoe je handelt en waarom. Vind je die zak chips op de bank en Netflix nu echt belangrijker dan je gezondheid, een fit lichaam en alles waarvoor je het nog meer doet. Is het nu echt nodig dat ik de bovenstaande regels moet uitleggen?

Oké, vooruit ik doe een poging:

1) Je lichaam heeft energie nodig om te functioneren. Niet eten is geen energie. Je moet uiteraard wel meer verbranden als wat je eet om af te vallen, maar niet eten is omvallen.
2) Je kunt ook een week frisdrank drinken, probeer het eens! Ik ben benieuwd.
3) Moet ik nu echt uitleggen waarom je die suikerbommen niet moet eten. Zonder zwemdiploma zou ik absoluut aanraden om je zwembandjes in stand te houden.
4) 110 kcal per glas alcohol?? Een avond doorzakken, 12 pilsjes x ………..kcal = ………..
En na alcohol hebben we ook nog eens meer trek in een vette hap en zijn we vaak niet meer zo scherp om dat te weerstaan.
5) Vitamine en mineralen zijn het gereedschap van ons lichaam. Je hebt ze nodig voor allerlei processen. Als je toch 2 linkerhanden hebt kan het absoluut een reden zijn om ze niet te nemen.
6) Verwijder het adres van McDonald’s, KFC, Domino’s, Subway etc. uit je navigatie.
7) Als je nog kunt kletsen tijdens het sporten verbrandt je te weinig kcal. Ook is het hebben van een sportabonnement nog niet hetzelfde als daadwerkelijk gaan.
8) Nee zeggen is soms ook anderen helpen. Je hoeft niet alles voor ze te doen. Ben eerlijk? Hoe vaak zeg jij ja tegen iets, terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt. Ben gewoon eerlijk?
9) Je maakt het echt of niet. 100% of blijf je proberen? Durf je er echt voor te gaan of blijf je excuses verzinnen?

Misschien had je vandaag op de gouden tip gehoopt, het wonderpilletje. Daarvoor moet je absoluut bij Tel Sell zijn (of misschien toch maar niet), daar denken ze echt dat zo’n pilletje bestaat.

Mocht je echt willen omdraaien? Vraag dan gewoon een coachgesprek aan. Niet nu natuurlijk, morgen komt beter uit……of volgende week…………. of………………………

Eric de Jong
Enforce founder & mastertrainer
eric@enforce.nl

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten