+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL

De afgelopen 10 jaar hebben bij mij in het teken gestaan van het opbouwen van ons gezin. De 4 zwangerschappen en 4 mooie kinderen die daaruit voortvloeiden hebben wel het een en ander van mijn lichaam en geest gevraagd.

Na het vierde kind was ons gezin compleet en wilde ik ook wel weer wat aan beweging gaan doen. Niet alleen om weer in shape te komen, maar ook omdat het voor mij heel ontspannend is en mij rust in mijn hoofd geeft.

Dit begon met wat bootcamps voor pas bevallen vrouwen in het Euromast park. Na een paar maanden was dit niet meer uitdagend genoeg en ben ik begonnen bij David Lloyd. Daar stapte ik in bij de bokslessen. Bij een aantal bokslessen was Rick de trainer. Was altijd fijn om tegen hem te boksen, want hij was net zo fanatiek als ik.

Na twee jaar merkte ik echter dat ik niet meer verder kwam bij de sportlessen, ook al deed ik inmiddels ook 1 op 1 boksen en sportte ik 6 uur in de week. De volgende logische stap zou voor mij zijn geweest om bij een echte boksschool lid te worden en het liefst ook de ring in gaan. Dit leek mij echter gezien mijn werk als dierenarts en mijn volle gezin niet een goed idee.

Ik had met Rick een gesprek over hoe ik fysiek verder zou kunnen komen. Hij raadde mij aan om eens met hem krachttraining uit te proberen, in combinatie met een voedingsschema. Hier was ik in het begin een beetje sceptisch over. Was het krachthonk met name niet iets voor mannen en zou ik er als vrouw niet te gespierd uit gaan zien? En qua eten at ik al best gezond vond ik.

Toch maar begonnen en ik bleek het een stuk leuker te vinden dan ik dacht. Rick is zelf een powerlifter en wilde mij daar de basics in leren. Bij powerliften gaat het om 3 grote oefeningen: de squat (kniebuiging), de deadlift (stang van de grond tillen) en de benchpress (bankdrukken). Dit met als doel om het met zoveel mogelijk gewicht te doen.

Om de techniek goed aan te leren, kwam er meer bij kijken dan ik dacht. En al gauw werd ik gegrepen om het steeds beter te willen doen. Had alleen nog niet echt een doel in mijn hoofd, behalve sterk worden. Mitchell raadde mij om mee te gaan doen met een powerlift wedstrijd en daarmee ook een concreet doel te hebben.

En waarom ook niet? In december ga ik mijn eerste powerlift wedstrijd (DRC cup) doen. Ik train nu 4 keer in de week met powerbuildschema’s en ik mag een stuk meer eten dan ik deed. De powerbuildschema’s zorgen voor afwisseling van de powerlift oefeningen met bodybuilding oefeningen en brengen daarmee de nodige variatie. Elk schema duurt ongeveer 4 weken.

Inmiddels vind ik dat veel meer vrouwen aan krachttraining zouden moeten doen. Behalve dat het je fysiek sterk maakt, zorgt het ook mentaal voor een krachtige geest. Waardoor ik ook meer energie over houd voor mijn werk en mijn gezin.
De reden dat ik graag met Rick train is omdat hij een goede trainer is, enthousiast is over zijn vak, net zulke slechte grappen maakt als ik en eerlijk is in zijn commentaar. Hij maakt goede schema’s, is niet snel tevreden en maakt van mij een kick-ass powerlifter.

Groeten, Geneviève

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten