+316 10 62 42 42 [email protected]

De lente vraagt om andere gerechten, klaar met de stamppotjes? Maak zelf deze makkelijke en lekkere frittata met quinoa en broccoli. De frittata is vegetarisch en ideaal als lunch of diner. Ook makkelijk om mee te nemen of in te vriezen! Weinig basis ingredienten dus aanvulling en variatie goed mogelijk.

Voor 2 personen gebruik je:
– 150 g quinoa
– 1 groentebouillonblokje
– 1 kleine stronk broccoli
– 2 tenen knoflook
– 50 g Parmezaanse kaas
– 6 eieren

En zo maak je het:
– Bereid de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar voeg aan het water het bouillonblokje toe.
– Snijd de broccoli in kleine roosjes. Breng een pan met water aan de kook en blancheer ze hierin (zo’n 3-5 min).
– Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan, pers de knoflook en bak dit samen met de broccoli nog zo’n 3-5 minuten.
– Rasp de Parmezaanse kaas en klop de eieren los met een klein scheutje water.
– Roer de gekookte quinoa, de Parmezaanse kaas en de broccoli door het eimengsel. Breng op smaak met peper.
– Verhit weer een scheutje olie in dezelfde pan en schenk het eimengsel hierin. Bak de frittata zo’n 15 minuten op laag vuur met deksel. – – Keer hem daarna voorzichtig om (gebruik een bord) en bak hem nog zo’n 5 minuten.
– Snijd de frittata in stukken en serveer!

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten