+316 10 62 42 42 [email protected]

Februari wordt de maand van de ontbijtvariatie.

Natuurlijk starten we de dag met een gezonde portie koolhydraten als hout op de kachel, Havermout blijft de aanrader, 50 gram per dag en deze zit ook vol plantaardige eiwitten waar je lekker lang op doorkunt.

In de komende Enforce nieuwsbrief meer over deze superfood.

Ingrediënten:

·         250 gram havermout

·         2 eieren

·         2 wortelen (maakt zoeter)

·         1 banaan

·         30 gram lijnzaad

·         30 gram zonnebloempitten

·         30 gram kokosrasp

·         1 tl kaneel

·         1 tl speculaas/koekkruiden

Bereidingswijze:

1.    Verwarm de oven voor op 175 graden.

2.    Meng in een keukenmachine de havermout, eieren, banaan en 180 ml water tot een beslag.

3.    Rasp de wortel en meng dit samen met de lijnzaad, de zonnebloempitten, de kokosrasp en het kaneel door het beslag. Van kaneel blijft je bloedsuikerspiegel stabiel.

4.    Bekleed een cakevorm met bakpapier en giet het beslag erin.

5.    Strooi er eventueel nog extra lijnzaad en zonnebloempitten over. Waar jouw lijf blij van wordt, wil je hem nog zoeter voeg dan stukjes dadel toe.

6.    Bak het brood in circa 45 minuten goudbruin en laat afkoelen.

7.    Bewaar in een luchtdichte bak of vries ze in plakjes in.

8.    Eet 1-2 plakjes bij het ontbijt: besmeer ze eventueel met een laagje kokosolie.

Voor degene die een snel ontbijt willen, 1x per week maken, heel de week plezier van.

Smakelijk!

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten