+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL

Geeft je FOOD-APP aan dat je nog meer eiwitten nodig hebt? Denk dan eens aan bonen, plantaardige eiwitten waar je lichaam blij van wordt. Kijk maar eens hoe deze het doen als je ze invoert, bovendien

1. Houden je bloedsuikerspiegel in balans
Nadat je iets eet, kan je bloedsuikerspiegel flink gaan stijgen. Bij de zwarte boon valt die stijging juist mee, waardoor je lichaam veel meer in balans is. Dit is ook veel beter voor je spijsvertering.

2. Bevatten veel antioxidanten
Iedereen weet dat er in fruit veel antioxidanten zitten je kan er nu ook de zwarte bonen aan toevoegen!

3. Bevatten veel vezels en eiwitten
En daarom zijn bonen dus een goede vleesvervanger of een aanvulling.

Ingrediënten kip met zwarte bonen en broccoli: (voor 2 a 3 personen)

– 1 blikje zwarte bonen van circa 130 gram
– 500 gram broccoli
– 300 gram kipfilet
– Soja saus
– Kruiden: peper, kurkuma, gemberpoeder
– Kokosolie om te bakken

Bereiding:
– Snijd de kipfilet in blokjes en marineer met de kruiden en 2 el sojasaus.
– Stoom de broccoli roosjes (in een stoompan) tot ze beetgaar zijn (koken kan ook – maar niet te lang).
– Verhit kokosolie in de pan en bak de kipfilet zo’n 3 minuten.
– Voeg nu de zwarte bonen toe (uitgelekt en omgespoeld in vergiet) en bak zo’n 3 minuten mee.
– Voeg tot slot de broccoli toe en 3 el soja saus.
– Bak nog zo’n 3 minuten tot alles gaar is.

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten