+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL
HOE JE ECHT TRAINT VOOR RESULTAAT

HOE JE ECHT TRAINT VOOR RESULTAAT

Vandaag schrijf ik over hoe jij daadwerkelijk structureel resultaat kan behalen in de sportschool door een plan te volgen wat voor jou werkbaar is.

Ken je die mensen die jaar in jaar uit hetzelfde schema draaien in de sportschool. 3 x per week zichzelf in het zweet werken en vervolgens naar de Mcdonalds rijden om de net verloren calorieën er weer aan te eten. Vervolgens lopen te klagen over het feit dat ze maar geen resultaat zien..? Helaas zie ik het maar al te vaak. Mensen die keihard hun best doen in de sportschool, werken met schema’s die direct van internet komen. Dit uitvoeren omdat hun droom idool dit ook doet. Bijvoorbeeld een schema van Arnold him self, want ja hij werd daardoor Mr Olympia, dus dan moet het wel werken. Kortom, je hebt mensen die simpel weg elke dag, week, maand hetzelfde schema uitvoeren en het vervolgens vreemd vinden waarom ze geen resultaat halen en daardoor maar allemaal bullshit verzinnen om maar niet zelf het probleem tezien.

Daarnaast heb je die mensen die klakkeloos alles overnemen van anderen. Te lui om iets zelf te verzinnen of omdat ze denken dat wat voor de een werkt, werkt voor de ander. Uiteraard is het natuurlijk ook jammer dat de sociale media niet bijzonder veel bijdraagt aan de kennis en misvattingen hiervan. Helaas zijn er bijzonder veel atleten die beweren een fysiek te hebben gecreëerd zonder aan te geven dat hier “extra hulpmiddelen” voor zijn gebruikt. Vervolgens creëer je dus hoop bij mensen die ook zoiets willen behalen en dus altijd een gedemotiveerd gevoel zullen ervaren. Nee nee, mensen niet alles is wat het lijkt. Maar goed genoeg gepraat over hoe je vooral geen resultaat zult behalen. Hoe doe je dit dan wel? Hier onder geef ik 10 tips hoe je resultaat kan behalen per individu..

1. Werk met een plan (zonder plan, waarom zou je überhaupt beginnen?)

2. Houd je resultaat bij (zowel je training als je lijf)

3. Werk met een coach (brengt je altijd verder)

4. Evalueer (meet en pas aan waar nodig)

5. Beschrijf de acties (wat moet je doen)

6. Ben je bereid het te doen? (zonder een commitment begin er niet aan)

7. Ben oprecht en eerlijk (als je geen resultaat haalt op deweegschaal, maar vervolgens in het weekend aan het zuipen gaat en dit niet aangeeft, wat wil je dan?)

8. Stop, met stoppen (ga door tot je doel er is, no matter what, besef waarom je ooit begon)

9. Ben bereid te offeren (tijdens fysieke doelen moet je af en toe dingen laten, besef dat heel goed)

10. GENIET VAN HET PROCES (dit is waarvoor je het doet toch? waarom doe je het anders?)

Als extra tip wil ik het volgende meegeven.”Progressive overload” huh wat…? Dit betekend heel simpel: na elke training die je doet, doe je er een schepje boven op. Dit gaat in samenwerking met “Super compensatie”.. Oke wat? weer zo’n lastige term. Nee hoor.. Met de combinatie van deze twee kom je op het volgende. Iedereen bevind zich op een bepaalde lijn. Wanneer je traint, prikkel en beschadig jij je lichaam. Je lichaam moet zich hiervan herstellen. Maar gelukkig is je lichaam heel slim, dus hersteld het zichzelf en wordt het ook sterker. Want zo een activiteit moeten we de volgende keer ook aan kunnen.

Dus je wordt sterker … NICE!!

Op het moment dat je genoeg herstelt bent, doe je weer een training (meteen plan). Maar dan net iets zwaarder “progressive overload” zodat je na die training weer moet herstellen en vervolgens weer net iets sterker wordt. Snap je hem? Ik herhaal: je lichaam herstelt van een training, zelfs net iets beter. Je doet de volgende training er weer een schepje boven op en wordt weer beter. Dit is hoe jij structureel resultaat kan behalen in de sportschool.

Doe je dit niet en doe je altijd hetzelfde, prima. Maar weet dat er geen stilstand bestaat in het leven, enkel groei & krimp. Dus gaat je lichaam lui worden en ga je achteruit. Wanneer je constant iets erbij doet en dit hoeft niet veel te zijn. Bijvoorbeeld net 1 herhaling meer bij hetzelfde gewicht als de vorige training. Daarom werkt een plan en herhaling goed zodat je lichaam hier aan kan wennen en steeds beter kan worden. Dus, ga jij in 2019 eindelijk jouw doelen om zetten in commitments. Ga je naar de sportschool en breek je die tent af? Mooi, doe het dan elke keer net even wat harder, deal?

Jochen Kronenberg
Enforce Mastertrainer
jochen@enforce.nl

Tomatenbrood

Tomatenbrood

Na al het zoet zin in een hartige snack?

We geven het gelijk toe: als je niet van zongedroogde tomaten houdt dan is dit brood niet voor jou. Vervang dan de tomaten door olijven en maak er een olijvenbrood van. En met uien kan het ook. Of een mix van alle drie; zowel zongedroogde tomaten, uien als olijven. Kortom: wees creatief en wie weet wat jouw favoriete versie wordt van dit hartige brood.

Gebruik voor dit recept zachte, zongedroogde tomaten in olie. Dat kan je zelf doen (gedroogde tomaten enkele dagen in olie zetten) of koop kant en klare zongedroogde tomaten in olie in een glazen pot. Let er dan wel goed op wat voor ingrediënten erin zitten dit kan per merk nogal eens verschillen. Vermijd E-nummers.

Ingrediënten: (voor een cakevorm van ca 10 bij 18 cm)
– 200 gram amandelmeel
– 1 eetlepel pompoenpitten
– 1 eetlepel Franse kruiden (Herbes de Provence)
– verse peper en zout
– 1⁄2 theelepel zuiveringszout (natrium bicarbonaat)
– 2 teentjes knoflook
– 1 rode ui
– 2 kopjes zongedroogde tomaten
– een scheutje citroensap
– 4 eieren
– 1 eetlepel kokosolie

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Meng in een ruime kom het amandelmeel de pompoenpitten, kruiden, peper, zout en zuiveringszout. Meng het goed door elkaar.

Hak de knoflook fijn. Snijd ook de ui en de zongedroogde tomaten in kleine stukjes. Voeg dit bij de andere ingrediënten in de ruime kom. Voeg nu ook het citroensap toe. Goed roeren.

Klop in een aparte kom 4 eieren goed los bij voorkeur met een mixer. Voeg dit eveneens toe bij de rest. Roer goed. Smelt ten slotte de lepel kokosolie zacht in een pannetje en giet dit bij het geheel. Meng nu alles goed door elkaar.

Bekleed je bakvorm met bakpapier en schep het deeg in de vorm. Het moet een stevige specie zijn. Druk het aan met de bolle kant van een lepel.

Dek je vorm af met aluminiumfolie. Zet het ca 20 minuten in de oven op 180 graden. Haal dan de folie eraf en laat het nogmaals 20 minuten staan.

Het brood gaat een beetje rijzen en wordt mooi bruin.

Snijdt het in plakken.

ENFORCE HARDERWIJK GAAT OPEN IN JANUARI 2019!

ENFORCE HARDERWIJK GAAT OPEN IN JANUARI 2019!

Enforce groeit! Onlangs hebben wij met Collin Oosthof het contract voor Enforce vestiging nummer 10 mogen tekenen.

In januari 2019 gaat Collin als franchisenemer en mastertrainer Enforce Harderwijk openen. Collin gaat zijn eigen onderneming managen en is tegelijkertijd onderdeel van een ijzersterk merk en een snelgroeiende en winstgevende organisatie met volledige support op alle fronten.

Collin Oosthof, Enforce Harderwijk: “Sport is altijd al mijn passie geweest. Ik heb meerdere jaren op Papendal getraind in het Nederlands team schermen, in mijne vrije tijd sportte ik veel, ik deed vrijwilligerswerk wat te maken had met sport, ik heb 2 jaar gestudeerd voor gymleraar. Naast schermen is fitness een passie van mij. Ik heb het afgelopen jaar bij een bank gewerkt maar wist dat ik terug moest naar de sport, ik wilde verschil maken met mijn passie. Ik wist alleen nog niet hoe.
Ik geef training en ik had al vaker hier en daar wat adviezen gegeven maar ik wist niet hoe ik dit vorm moest geven tot een succesvolle business. Ik had geen idee hoe ik ooit financiële onafhankelijkheid zou kunnen bereiken met het geven van trainingen. Toen kwam ik in gesprek met Enforce en dat veranderde alles.

Op weg naar de eerste afspraak was ik erg sceptisch; hoe gaan zij mij helpen? Welke meerwaarde kunnen ze bieden? Welke meerwaarde Enforce kon bieden daar kwam ik al snel achter; binnen no-time merkte ik dat ik de mindset creëerde die ik in het Nederlands team schermen ook had: geen excuses, geen bullshit en recht op je doel af. Eenmaal afgerekend met vooroordelen en angst zag ik wat Enforce allemaal te bieden heeft: een professionele formule, een groep toegewijde experts en persoonlijke groei.

Het is bijzonder om te merken dat het gedachtegoed van Enforce en de manier waarop er wordt gecoacht iedereen kan helpen hun doelen te bereiken. Door zelf in charge te zijn over je leven, je agenda en je gezondheid. Resultaat is een keuze, en daarom heb ik voor Enforce gekozen!”

Eric de Jong, founder Enforce franchiseformule: “In Collin hebben we in de regio Harderwijk een kerel staan met topsportmentaliteit. In zijn tijd als topsporter en lid van het Nederlands team schermen heeft Collin discipline, hard werken en doorzettingsvermogen ontwikkeld. Zijn drive om dit over te brengen op anderen blijkt uit zijn opleiding aan de Academie Lichamelijk Opvoeding en zijn huidige functie als trainer bij schermclub Midden Nederland. Aangevuld met een opleiding aan de Budapest Business School, Hoger Toeristisch en Recreatief onderwijs en een financiële achtergrond bij een bank maken Collin tot de ideale franchisenemer voor Enforce.

Collin gaat succesvolle trainingsprogramma’s starten voor ondernemende mensen, ondernemers en ondernemingen die meer impact willen maken op hun leven, dat van anderen en op hun eigen business. Met high-end programma’s en events gaat hij fysieke workouts, slimme voeding en krachtige coaching inzetten om jou te helpen in control en in balans te zijn, om je leven en in “pro” programma’s ook je business naar het volgende level te tillen.”

Binnenkort meer nieuws over de openingsdatum en locatie.

NIEUW ENFORCE FIT 90 DAGEN PROGRAMMA

NIEUW ENFORCE FIT 90 DAGEN PROGRAMMA

ENFORCE FIT 90 DAGEN PROGRAMMA

Je bent druk en er wordt veel van je verwacht. De balans houden tussen een uitdagende job, een druk gezin en een fit lichaam is lastig en tijd maken voor jezelf al helemaal. Altijd maar voor anderen bezig zijn zorgt waarschijnlijk, op dit moment, niet voor een energiek lichaam.

Herken je het gevoel dat je altijd bezig bent voor anderen? Dat jij geen aandacht aan jezelf besteed of dat je wel een sport of dieetprogramma probeert maar niet het blijvende resultaat behoudt? Dat onzekerheid ervoor zorgt dat je moeite hebt om keuzes te maken en voor jezelf te kiezen? Ben je lang bezig met afvallen maar lukt het zowel thuis als in de sportschool niet? Ben je klaar met het jojo effect en het handelen vanuit onzekerheid over je eigen lichaam en wil je blijvend resultaat? Stop dan met het maken van excuses en start met te kiezen voor jezelf en een fit, krachtig lichaam. Wil jij de balans terug tussen een uitdagende baan, je gezin en een fit lichaam om je volledige potentie te leven vraag dan op deze pagina een gratis coachgesprek aan.

Wat gaan we doen

Het Enforce 90 dagen programma laat jou doen wat nodig is en laat je ervaren wat echte uitdagende resultaten zijn. In die 90 dagen ga je samen met ons aan de slag. We doorbreken falende leefstijlpatronen en creëren samen met jou de juiste innerlijke houding om jouw resultaten zelfstandig vast te houden. We leren je slim en effectief te eten. We laten je jezelf elke dag overtreffen en keihard werken aan dat waar je naartoe wilt om een fit en krachtig lichaam te creëren. We laten je trainen en laten je zweten. We laten je dealen met het oncomfortabele.
We laten je focussen op dat wat nodig is. We laten je direct kiezen voor de resultaten die belangrijk voor jou zijn om de beste versie van jezelf te worden en we laten je kiezen voor jezelf.

90 dagen focus op jezelf, gewoon omdat jij het waard bent om voor jezelf te kiezen. Niet meer alleen voor anderen bezig te zijn en meer energie krijgen voor je gezin. Het geeft je meer zelfvertrouwen en laat je stappen zetten om je volledige potentie te leven in een fit krachtig lichaam. Vergis je niet, in die 90 dagen doe jij het werk! Maar, geef ons 100% en wij geven je een gezond, fit en vitaal lichaam terug.

Wanneer start het ‘ENFORCE FIT 90 DAGEN TRAININGSPROGRAMMA’

Ons nieuwe en effectieve programma om een fit en krachtig lichaam te creëren start op 7 januari 2019.

Neem een voorschot op je komende nieuwjaarsresolutie! Het is nu tijd voor jou, het is nu tijd voor actie! Vraag nu op deze pagina een gratis coachgesprek aan, niet morgen, niet maandag niet volgende week, niet op de eerste dag van het nieuwe jaar NU!

Monday Master Blog: Wat is succes?

Monday Master Blog: Wat is succes?

Met die vraag startte een discussie in één van mijn programma’s. Het was de beurt aan de deelnemers om hierop antwoord te geven.

Veel geld op je bankrekening? Veel volgers op instagram en facebook? Gelukkig zijn?

Tja, geef er maar eens een antwoord op.

Een ding is zeker, succes heeft altijd te maken met persoonlijke groei. Ondernemende mensen zijn altijd onderweg naar het volgende level.

En met persoonlijke groei komt groeipijn.

Een groot deel van succesvol leven zit in het omgaan met die groeipijn. De oplossing voor groeipijn zit in jezelf.

Onlangs zag ik een video van Jay Shetty. Hij zegt: “niet alles dat je verliest is een verlies.” Die is mooi hè?

Volgens hem moet je de volgende 6 zaken uit je leven loslaten voor succes.

#1 Spijt
Spijt is mentaal vergif. Fouten kunnen altijd worden uitgelegd als je dapper genoeg bent om ze toe te geven. Maar hang geen mooi verhaal op om er later spijt van te hebben. Heb de moed om eerlijk te zijn.

#2 Excuses
Excuses zijn redenen of omstandigheden die we onszelf voorhouden waarom iets niet gelukt is. Excuses ontslaan je van actie nemen. Je schuift verantwoordelijkheden af op externe factoren. Net als een kleuter in de zandbak. Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.

#3 Negatieve mensen
Je hoeft geen vrienden te zijn met mensen die jou niet steunen in je doel. Daarin kies jij zelf. Negatieve mensen kosten je bakken met energie. Het is oké om mensen los te laten die niet met je meegroeien.

#4 Angst
Alles wat je aandacht geeft groeit. Je hebt twee keuzes. Liefde of angst. Waar angst zit, ontstaat geen liefde. Als je maar lang genoeg twijfelt zul je altijd een reden vinden om de stap niet te wagen. Om te blijven waar je nu bent. Stap 1 volgt. Dus weg met die angst en ontdek dat 99% van alles waar jij je druk om maakt nooit gebeurt.

#5 Pleasen
Je verliest jezelf als je anderen altijd tevreden wilt stellen. En je verliest hen vervolgens weer als je jezelf terug gaat zoeken. Kies je eigen pad en de juiste mensen zullen met je mee lopen.

#6 Negatieve gedachten
De interne conversatie die je met jezelf voert kan positief en negatief zijn. Power FM vs. Bullshit radio. Ondanks dat je het spannend vindt, kun je ervoor kiezen om te groeien. En daarmee switch je van bullshit radio naar power FM. Je bent niet je gedachten.

Over elk van deze onderwerpen zijn boekenkasten volgeschreven.

Boeken gaan je helaas geen meter vooruit helpen, tenzij je de kennis gaat toepassen.

Mijn ervaring is dat een goede coach dit proces versnelt. Zodat persoonlijke groei niet pas begint ‘als je er klaar voor bent.’
Maar direct. Zonder dat dit krampachtig voelt.

Ik heb een vraag voor je, heel simpel: Wat moet jij loslaten uit je leven voor succes?

Jeroen van den Nieuwelaar
Enforce Run Mastertrainer & Franchise master
jeroen@enforce.nl

Gezonde snack vol met eiwitten

Gezonde snack vol met eiwitten

Deze snack zit vol met eiwitten: de bouwstoffen die ons lichaam nodig heeft om zichzelf iedere dag opnieuw weer op te bouwen. Ze zitten volop in de pitten en zaden en omdat we dit niet verwarmen blijven alle bouwstoffen intact. Gebruik hierbij vooral ook hennepzaad; een hele goede bron van eiwitten.

Ook met dit recept kun je blijven variëren want je kunt iedere keer andere pitten, zaden, noten en vruchten gebruiken. Gebruik wat je in huis hebt of waar je zin in hebt.
Gebruik hierbij vooral ook de kaneel om je bloedsuikerspiegel wat te reguleren want die zal de neiging hebben om te stijgen met de suikers van de dadels en abrikozen.

Benodigdheden
– een eetlepel gehakte noten (amandelen, hazelnoten ed)
– een eetlepel gehakte bruine abrikozen
– 8 eetlepels gemengde pitten zaden (hennepzaad, sesamzaad, chiazaad, pompoenpitten, zonnebloempitten)
– 6 zachte mendool dadels
– 4 eetlepels rauwe cacaopoeder
– 1 theelepel kaneel
– 4 eetlepels kokosolie

Bereiding:
Doe de gehakte noten en abrikozen in een bakje en voeg hier een halve eetlepel van de gemengde pitten/zaden mix aan toe. Zet dit even apart, dit wordt je garnering.

Verwijder de pitten van de mendool dadels en snijdt deze dadels in kleine stukjes. Doe ze in een foodprocessor samen met de gemengde pitten/zaden, de cacaopoeder en kaneel. Snijdt dit in kleinere stukjes. Smelt vervolgens de kokosolie in een pannetje en giet dit in de foodprocessor. Zet deze weer aan en laat alles goed mengen. Het wordt nu een plakkerig geheel.

Bekleed een ovenschaaltje van ca 12 bij 18 cm met bakpapier en stort hier het geheel in. Druk het stevig aan met de bolle kant van een lepel. Strooi nu de garnering die je apart hebt gezet hierover en druk dit een beetje in het “deeg” met de lepel. Laat het geheel een uur opstijven in de koelkast. Haal het dan uit de bakvorm en snijdt hier blokjes of reepjes van. Dit laatste lukt het beste als het even uit de koelkast staat want het wordt nogal hard in de koelkast.

De Enforce story van Kimberly: “Die energie die ik al jaren stiekem echt kwijt was is er gewoon weer”

De Enforce story van Kimberly: “Die energie die ik al jaren stiekem echt kwijt was is er gewoon weer”

Mijn naam is Kimberly, getrouwd, moeder van 2 kids (7 & 10) en al heel mijn leven woonachtig in Waalwijk.

Ik ben sinds een jaar fulltime werkzaam bij van Haren op de online shop als (ass.) teamleider, een druk gezinsleven met een drukke dynamische baan gecombineerd. Mijn volle agenda was een excuus niet weer te gaan sporten terwijl ik wel een uitlaatklep miste en vaak vooral moe was. Ik heb voorheen altijd wel gesport, zo’n beetje alle sportscholen in Waalwijk gehad, maar altijd maar wat aangemodderd zonder enig resultaat te boeken, waardoor ik er telkens weer mee stopte. Ik heb altijd een stukje begeleiding gemist, iemand die je de juiste kant uitstuurt.

Heb altijd wel rugklachten gehad, die uiteindelijk in 2010 geleid hebben tot een dubbele hernia, die met een spoedoperatie verholpen is. Daarna is sporten helemaal op een laag pitje komen staan, uit een gebrek aan durven druk te zetten op de rug, en later vooral gemakzucht en gebrek aan een drive. Ik heb een paar jaar echt helemaal niets gedaan. Uiteindelijk ben ik weer begonnen, om 2 jaar later weer te stoppen. Eigenlijk ben ik dus een jojo sporter met een dito gewicht, wat alleen maar verder opliep en waar ik maar genoegen mee nam, omdat ik het te lastig vond en teveel moeite vond er echt serieus iets aan te doen.

Voeding, en dan vooral het snaaien, is altijd mijn zwakke plek geweest. Ik ben me nooit echt bewust geweest van mijn eetgewoontes. Ik wist natuurlijk wel dat ik niet goed bezig was, te gemakzuchtig, te weinig variatie, te veel ongezond spul en zelden ontbijten. Met 2 kleine kinderen die al ‘dat lust ik niet’ roepen voor ze zelfs maar een hap gegeten hebben was eten koken niet mijn ding, al moet ik zeggen dat sinds ik begonnen ben met mijn voeding bij te houden, ze gewoon zonder enige moeite met me meegaan, al mopperen ze zo af en toe nog steeds wel eens natuurlijk. Nu eten ze hun bordjes netjes leeg.

Via een goede vriendin van mij (Colinda) terecht gekomen bij Enforce Waalwijk. Ik had al eens eerder zitten neuzen op de site, maar zou zelf niet zomaar die stap durven zetten ook daadwerkelijk naar binnen te stappen. Dus achteraf gezien ben ik heel blij dat ze mij die kant uit geschoven heeft.

Vervolgens heb ik een gesprek gehad met Jochen, een goed gesprek, lekker direct en recht door zee, en na wat getwijfel besloten het gewoon te gaan doen. Al had ik misschien stiekem zelf die beslissing al wel genomen op het moment dat die afspraak ingepland was. Ik ben een twijfelaar, teveel overdenken en te vaak in mijn hoofd. Iets waar ik druk mee bezig ben dat af te leren. Tot nog toe geen minuut spijt van gehad! Er is een knop omgegaan in mij, alsof ik echt even wakker moest worden, ik ga dit gewoon doen! Geen smoesjes meer, gewoon doen wat moet gebeuren.

Voeding hou ik nu bij in een super handige app, wat ik erg fijn vind gezien ik zo mijn dag gewoon vooruit kan plannen, dit zorgt bij mij voor een stukje structuur. Ik sport nu 3x per week, als level 1, met Steef als coach. Een relaxte gast die bijstuurt waar nodig, en altijd een leuke training klaar heeft staan met goede muziek en aan het einde van dat uurtje telkens weer een goed gevoel geeft.

Die energie die ik al jaren stiekem echt kwijt was is er gewoon weer. Weer een stuk rust in mijn hoofd door de uitlaatklep voor mijn drukke leven weer gevonden te hebben. Een beter gevoel over mezelf, er meer en meer echt durven staan. We zijn er nog lang niet maar het begin is zeker gemaakt. En dan in de eerste 4 weken gewoon al 5 kilo kwijt zijn, bizar vind ik dat, nu de rest nog, maar dat gaat gewoon lukken!

Groetjes, Kimberly Meysen

Monday Master Blog: oude joggingbroek vs nieuwe legging

Monday Master Blog: oude joggingbroek vs nieuwe legging

Je kent het wel zo’n heerlijke broek van katoen met een zacht gewatteerde binnenkant. Zo’n ding dat ooit bedacht is om in te joggen. In de loop der jaren is dit veranderd in een strakke legging voor mannen en vrouwen en tegenwoordig ook nog in compressie te krijgen.

Wat doe je dan toch met die joggingbroek die in de kast ligt? Op de bank met een bakje chips misschien een lekker biertje erbij of op zaterdagmiddag een wit broodje met boter en hagelslag? Ga je dan ook nog wel hardlopen in je nieuwe strakke legging?

In de loop der jaren is onze kleding veranderd maar ook onze levensstijl. We zijn druk met het werk, komen laat thuis, weinig tijd om te koken laat staan om nog te sporten. Wat is er dan lekkerder om je werkkloffie te verruilen voor die “joggingbroek”. Ach ja, morgen ga ik wel sporten, morgen ga ik gezond eten, morgen ga ik op tijd naar huis van het werk. Dan is het morgen en draaien we dat zelfde patroon en belanden weer met die “joggingbroek” op de bank. Morgen start ik echt. En zo gaat het nog dagen, weken en maanden door. Wordt het niet eens tijd dat je die strakke legging aantrekt in plaats van die oude joggingbroek?. Kom in beweging en maak van morgen vandaag!

Dit klinkt gemakkelijker dan het in de praktijk werkt. Naast dat ik mastertrainer ben, ben ik ook ervaringsdeskundige. Na jaren van operaties en revalideren was er voor mij geen mogelijkheid tot sporten. Wat als gevolg had dat mijn voedingspatroon veranderde in ongezond en gemakkelijk. Volgens de artsen was ik medisch in orde, maar dat ik nog niet tot de hoek van de straat kon lopen zonder pijn konden ze echter niet verklaren. Zelfs het academisch ziekenhuis kon het niet verklaren. Met groen licht om gewoon te bewegen ging ik aan de slag, want ik wilde weer kunnen sporten en een gezond leven leiden. De pijn verbijtend ging ik naar de fitness want daar kon ik met behulp van de toestellen sporten. Ik was er minimaal 5 x per week te vinden. Het was een lijdensweg tijdens het sporten, maar achteraf met joggingbroek op de bank met mijn bakje kwark voelde ik me goed. Ik merkte dat ik steeds sterker werd, fitter en lichter werd. Nooit verwacht dat het me ooit nog zou lukken om een marathon te volbrengen laat staan een triatlon. Daar heb ik er nu 2 van volbracht en daar ben ik super trots op. Wat ik nooit had kunnen volbrengen als ik met die joggingbroek en dat broodje hagelslag op de bank was blijven zitten.

Wanneer stap jij in je nieuwe strakke legging? Weet je niet hoe te beginnen of hulp nodig? Ik help je er graag bij. Jouw droom is mijn passie!

Patricia van Dun
Enforce Mastertrainer
patricia@enforce.nl

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten