+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL
Monday Master Blog: gooi jij de handdoek in de ring of knok je door?

Monday Master Blog: gooi jij de handdoek in de ring of knok je door?

Heel vaak beginnen we ergens aan vol overtuiging en enthousiasme en verkondigen we te gaan doen wat nodig is. Dit kan je op allerlei gebieden doen. Die extra kilo’s kwijt raken en fitter worden, zakelijk die extra klanten realiseren of juist een hogere kwaliteit leveren naar je klanten. En zeker niet onbelangrijk, misschien eindelijk de tijd gaan vrijmaken voor je kinderen, geliefde, vrienden en familie.

Zodra we starten met hetgeen wat we gaan veranderen, confronteren of aanpakken dan creëren we automatische een soort verwachtingspatroon. Vooral in het begin kan je merken dat het niet verloopt zoals je verwacht of dat we minder snel resultaat halen dan dat we zouden willen.

Wanneer het gestarte proces niet voldoet aan jouw verwachtingen of het beeld dat je nog van jezelf had, dan is dit vaak het moment waarop de handdoek de ring in wordt gegooid. Dit is namelijk het moment voor ons reptielenbrein ‘zoals genoemd in onze eerdere blogs’ om jou ervan te overtuigen dat jij het helemaal niet kan, dat het helemaal niet leuk is of waar doe je het nou eenmaal voor. Dit kunnen allerlei gedachten zijn en het kan heel wat emoties oproepen. Dit zal je dan ook zeker niet verder helpen wanneer je dit vervolgens niet goed inzet. Geef je hier aan over dan zul je gegarandeerd falen in hetgeen wat jij nu juist zo voor ogen had.

Het falende gevoel versterkt vervolgens je negatieve zelfbeeld of zwakt het beeld dat je voor ogen had alleen maar af. Dit zal je letterlijk fysiek ervaren doordat het zich uit in een ongemakkelijk, drukkend, en negatief gevoel. Belangrijk is dus om dat gevoel om te zetten in kracht! Stop met het zeggen dat het je toch niet gaat lukken, dat het te zwaar is en alle andere 100 redenen die zo makkelijk te bedenken zijn. Gebruik die energie juist om ervoor te gaan en door te knokken. Uiteindelijk geeft dat een gevoel van trots en zelfvertrouwen, wat de doorstart ook weer makkelijker maakt!

Kom dus in beweging en ga deze opgebouwde interne weerstand aan. Juist dan zal je in staat zijn oude patronen los te laten en het uit je systeem te krijgen. Weg met die overbodige ballast! Geef dus niet toe aan gemakzucht, angst of ongemak maar stel indien nodig je verwachtingen bij en ga verder met wat jij voor ogen hebt. Bijstellen is geen falen, maar juist realistisch in durven zien waar je staat en ervoor blijven gaan. Er leiden namelijk vele wegen naar Rome, het maakt niet uit hoe je er komt, als je er maar komt.

Makkelijk, nee. Noodzakelijk, ja! Het duurt namelijk enige tijd totdat nieuwe gezonde enforced patronen, gedrag en mindset zich hebben geïntegreerd in je systeem. Je hersenen hebben nu eenmaal 2 a 3 maanden nodig om dit niet meer te beschouwen als nieuw en een mogelijk gevaar. Dus lach zo nu en dan om je geworstel en interne conflicten, geef niet op en blijf ervoor gaan.

Uiteindelijk is succes dan een feit!

Robbin Bijl
Enforce Mastertrainer
robbin@enforce.nl

Wil jij van je personal trainer hobby een serieuze personal trainer business maken?

Wil jij van je personal trainer hobby een serieuze personal trainer business maken?

Alle trainers noemen zichzelf tegenwoordig personal trainer. Het is immers een vrij beroep en iedereen met grote biceps mag zichzelf PT’er noemen.

Bullshit! de meeste trainers zijn voornamelijk met hun eigen lichaam bezig en leveren geen persoonlijk maatwerk maar simpelweg bezigheidstherapie.

Er is een enorme wildgroei aan trainers zonder kwalificaties, en erger nog, zonder kwaliteit.
Klanten zien vaak niet direct het verschil tussen een kwalitatieve en minder kwalitatieve trainer. Ze kiezen vaak met de portemonnee waardoor resultaten uit blijven.

Jij bent één van die weinig serieuze personal trainers met drive en commitment, maar net als vele andere personal trainers vind je het lastig om een echte business op te bouwen. Je loopt al snel tegen muren op en je ziet de mogelijkheden voor echte groei niet.

Met echte groei bedoelen wij bij Enforce een explosieve omzetgroei van minimaal €100.000 binnen een jaar. Maar hoe doe je dat, zonder echte visie, zonder een gericht plan, zonder uit je eigen cirkel te stappen? Waar sta jij als personal trainer eigenlijk voor, wat maakt jou uniek en wie is nu jouw ideale deelnemer? 70% van de personal trainers is wel tevreden, maar leeft niet zijn volledige potentie. En slechts 5% weet echt te excelleren. Wij leggen je het uit, laten je het inzien en laten je het leven!

Wie zijn wij? Enforce® is een jonge snel groeiende franchiseorganisatie met een succesvolle trainingsmethode en een focus op High-End Training & Coaching. Wij hebben momenteel 9 vestigingen en zijn hard op weg om met de top 1% van de trainers een keiharde impact te maken. Binnen nu en een jaar openen we nog eens 15 vestigingen.

Wij delen graag ons succes met andere trainers en daarom organiseren we een aantal gratis trainingen voor de top 1 % die de stap willen maken van een hobby naar een echt business (bij een no show na inschrijving brengen we €50,- in rekening).

Tijdens dit Enforce Live Event van 2 uur komen 3 zaken aan bod:

– We laten je brutaal eerlijk zien waarom je jezelf tegenhoudt in je groei en welke bullshit er in de weg zit.
– We laten je zien welke stappen wij hebben genomen om te behoren tot de top van branche.
– We geven je tools hoe jij kunt shiften van hobby naar business, van personal trainer naar mastertrainer.

Trainingsdatum:

15 november van 13:00-15:00 uur (per training hebben we slechts 8 exclusieve plaatsen!)

Interesse? Meld je dan nu aan!

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Zalmfilet en curryaardappel uit de oven

Zalmfilet en curryaardappel uit de oven

Lekker zalm uit de oven!

Ingredienten: (voor 4 personen)
– 1 eetlepel milde Indiase currypasta
– 2 1/2 eetlepel olie
– 500 g aardappelpartjes
– 500 g zalmfilets, wild
– 1 pond gebroken sperziebonen
– 1 rode ui, gesnipperd
– 2 eetlepels sladressing yoghurt

Voedingswaarde: (per eenpersoonsportie)
– Energie 505 kCal
– Eiwit 19 g
– Vet 24 g
– Koolhydraten 53 g

Materiaal:
– ovenschaal
– ingevette bakplaat, bekleed met bakpapier

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Roer in een schaal de currypasta los met 2 eetlepels olie. Schep de aardappelpartjes erdoor, zodat ze met een dun laagje bedekt zijn. Verdeel de aardappelpartjes over de bakplaat en rooster ze in de voorverwarmde oven in ca. 20 minuten goudgeel en gaar. Bestrijk de bovenkant van de zalmfilets met de rest van de olie en bestrooi ze met zout en (versgemalen) peper. Leg ze in de ovenschaal. Schuif de schaal met de vis na 10 minuten bij de aardappelpartjes in de oven en bak de zalm 10-12 minuten, tot deze vanbinnen rosé is. Kook (of stoom)de sperziebonen in een kleine bodem water beetgaar en spoel ze een paar seconden onder koud stromend water, om het gaar worden te stoppen, tot de sperziebonen lauwwarm zijn. Schep de bonen om met de rode ui, de sladressing, zout en (versgemalen) peper naar smaak.

Monday Master Blog: koolhydraten, probleem of niet?

Monday Master Blog: koolhydraten, probleem of niet?

Koolhydraten hoeven het probleem niet te vormen, maar doen het vaak wel.

We zouden onze voedingsmiddelen eigenlijk niet moeten bewerken (raffineren) en er zeker niet te veel van eten. Echter met ons ‘westers’ eetpatroon doen de meeste van ons dit wel. We horen de grootste fabels over het waarom wel of niet van koolhydraten, alsof er een goed en fout bestaat. Maar weet jij eigenlijk wel waarom koolhydraten belangrijk zijn en hoe die tegelijkertijd een probleem kunnen vormen?

Okay … vandaag een mini masterclass over koolhydraten:

Wat zijn koolhydraten?
Koolhydraten zijn moleculen die koolstof-, water- en zuurstofatomen bevatten. In de voedingswetenschap verwijst ‘koolhydraten’ naar één van de drie macronutriënten. De andere twee zijn eiwitten en vetten.

Koolhydraten zijn een belangrijke brandstof die voorkomt in onze voeding, met als hoofddoel het verschaffen van energie.

Je kunt koolhydraten verdelen in 3 hoofdsoorten:
1: Suikers
2: Zetmeel
3: Vezels

Koolhydraten zitten in zowel gezonde als ongezonde voeding. Sommige voeding is rijk aan koolhydraten en sommige voeding is koolhydraatarm.

Granen vs groente en fruit, een paar voorbeelden:
– Witte meel: ongeveer 80% koolhydraten: geraffineerd
– Appels: ongeveer 12% koolhydraten: natuurlijk
– Cornflakes: ongeveer 80% koolhydraten: geraffineerd
– Brocoli: Ongeveer 2% koolhydraten: natuurlijk

Natuurlijke koolhydraten zijn gezond, omdat
Deze ook nog andere belangrijke voedingsstoffen bevatten zoals vitamine, mineralen, vezels etc. Verzorgen in het lichaam belangrijke functies als: nodig bij de spijsvertering, zorgen voor een sterk immuunsysteem, zorgen ervoor dat koolhydraten trager worden afgegeven.

– Trage: met veel waardevolle koolhydraten
– Middeltrage: met gunstige gezondheidsvoordelen
– Snelle: met gezondheidsvoordelen

Geraffineerde koolhydraten zijn ongezond, omdat
Deze niet voorkomen in onze natuurlijk voeding. Worden in een productieproces bewerkt en vervolgens in allerlei producten verwerkt, denk aan koek, chips, snoep, brood, pasta.
Ze verstoren de hormoonhuishouding en hebben een verslavende werking. Er is inmiddels wetenschappelijk voldoende bewijs dat de link legt tussen geraffineerde suiker en bijvoorbeeld overgewicht, suikerziekte, hart en vaatziekten etc.

Geraffineerde: altijd snelle koolhydraten die bewerkt zijn door de mens

Het maakt dus niet uit hoeveel koolhydraten je eet, maar vooral waar ze vandaan komen. Het probleem zit hem niet direct in de koolhydraten, maar wel in de producten waar ze in zitten.

4 zaken waar je dan nog extra na kunt kijken:
1: Gluten: simpel gezegd reageren veel mensen hier slecht op.
2: Omzettingssnelheid: Trage koolhydraten geven de suikers langzaam vrij en leveren constant energie. Snelle koolhdyraten laten je bloedsuikerspiegel pieken, dit is slecht voor je lichaam en o.a. hormoonhuishouding. De glycemische index zegt hier meer over (zoek het gerust eens uit op het internet).
3: Hoeveelheid: koolhydraten worden omgezet in energie, wanneer je deze energie niet gebruik wordt het opgeslagen als reserve. Het lichaam kan echter geen grote reserves aanleggen en het overschot wordt dan opgeslagen als………
4: Verslavend: geraffineerde suikers stimuleren het ‘genotscentrum’ in onze hersenen en dus kunnen we er nauwelijks van af blijven.

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken waar je rekening mee moet/kunt houden. Het is altijd afhankelijk van wat je commitment is. Andere manieren zijn niet goed of fout. Kijk altijd hoe het voor jou werkt en of je de resultaten behaald die jij voor ogen hebt. Blijven deze uit? Contact ons dan gerust voor onze Enforce resultaatprogramma’s.

Eric de Jong
Enforce founder & mastertrainer
eric@enforce.nl

Stamppot met pompoen, zoete aardappel en gember

Stamppot met pompoen, zoete aardappel en gember

Pompoen en zoete aardappel, een bijzondere combinatie. Deze groenten zijn niet alleen lekker, maar ook nog eens heel gezond, want ze zitten boordevol vitamines en vezels. De perfecte basisingrediënten voor een fijne stamppot.

Ingrediënten: (voor 4 personen)
– 1 flespompoen
– 2 zoete aardappels (700 gram)
– 1 kleine rode ui
– Blokje verse gember 2×1 cm
– 120 gram feta of witte saladekaas
– 80 gram pecannoten
– Handje verse peterselie
– Snufje peper en zout

Benodigdheden:
– Grote diepe pan
– Stamper
– Groot scherp mes

Bereiding:
1. Snijd de flespompoen met een scherp mes in de lengte doormidden en dan nog eens doormidden. Verwijder de pitjes en snijd de pompoen in blokjes van 3 x 3 cm.
2. Verwijder de uiteindes van de zoete aardappels en rasp de schil er af. Snijd ze daarna in blokjes of plakken.
3. Verwijder de schil van de gember en snijd de gember heel fijn. Snijd de rode ui en peterselie ook fijn.
4. Doe de pompoen blokjes en zoete aardappels samen in een grote pan met voldoende water. Breng aan de kook en kook 10 minuten.
5. Giet het water goed af en voeg daarna de gember toe. Stamp alles fijn met een stamper tot een smeuïge stamppot. Breng op smaak met peper en zout.
6. Voeg de ui en peterselie toe en roer deze erdoorheen.
7. Verdeel de stamppot over vier borden en garneer elk bord met feta, pecannoten en peterselie.

Monday Master Blog: waarom jij niet lekker in je vel zit

Monday Master Blog: waarom jij niet lekker in je vel zit

What consumes your mind, controls your life!

We horen het bijna dagelijks voorbij komen: Ik zit niet goed in mijn vel! Okay duidelijk, maar hoe komt dat nu echt? En wat kan je er zelf direct aan doen.

Iedereen heeft wel eens een dag waarop alles even volledig fout gaat. Vaak is het zelfs een langere periode waarin je niet lekker in je vel zit! Alles gaat fout en niks lijkt te lukken, en zelfs de dagelijkse hobby’s vallen nu alleen maar tegen. Je bent de hele dag in gevecht met jezelf. Dit kan allemaal verschillende redenen hebben. Het is te druk op werk, je hebt ruzie met een vriend(in) of familielid en zit steeds met die negatieve gedachten in je achterhoofd. Vergeet alleen niet dat je deze gedachten achteraf zelf bepaald, het staat niet in je DNA geschreven dat je een ongelukkig of depressief persoon bent. Dat gevoel creëer je zelf, vaak door gebeurtenissen die je zijn overkomen. De realiteit is dat je niet een onzeker of ongelukkig persoon hoeft te zijn, jij bepaald wat er gebeurd en hoe jij je voelt!

Meest voorkomende reacties:
Een veel voorkomende reactie is het gaan leven in het verleden. Jezelf vertellen wat je niet had moeten doen en hoe slecht je het wel niet hebt. Waardoor je blijft hangen in de negativiteit waar je niet in wil zitten. Schiet je daar iets mee op? Absoluut niet! Je wordt er zelfs alleen maar meer ongelukkig van en daarnaast blijf je hangen in hetzelfde patroon. Bekijk het moment eens vanaf de positieve kant, wat heb je geleerd van deze situatie? En wat is wel goed gegaan? Maak er een leermoment van!

Verander je dagelijkse routines
Bedenk eens voor jezelf wat je wel moet doen, om een gelukkig fit en gezond persoon te zijn. Om die negatieve gedachten over het verleden te veranderen in positiviteit. Accepteer het verleden en groei in het heden.
– Verwen jezelf eens.
– kook een keer extra gezond.
– Ga 3 keer per week sporten.
– Doe eens iets wat je nooit hebt gedaan, en wel altijd graag hebt gewild.
– Ga naar buiten, doe iets leuks met dierbaren.

Focus op wat jou gelukkig maakt, wat jou aan het lachen maakt. Maak nieuwe gelukkige momenten! Daarnaast is het erg belangrijk om jezelf te omgeven met mensen die positief in het leven staan. Als jij je constant omgeeft met negativiteit, dan zal je er (on)bewust zelf ook in blijven hangen.

Sterke innerlijke houding:
Omdat het mens eigen is om negatieve gedachten te hebben, zal je jezelf telkens bij moeten sturen. En moeten denken, wacht even ik val weer in het oude patroon. Buig je gedachten dan om en stuur weer bij naar het positieve. Wees brutaal eerlijk tegen jezelf en probeer voor elke negatieve gedachte die je had er twee positieve gedachten tegenover te zetten. Verander je perspectief. Bekijk dat wat negatief was in een nieuw licht, is het echt wel zo erg? Focus jezelf op wat jij echt wilt! Bepaal een startpunt, waar je nu staat (punt A) en een doel waar je gelukkiger van wordt, waar je naartoe wilt (punt B). En stel vast waarom dit zo belangrijk voor je is! Je zult merken dat je dan wel lekker in je vel gaat zitten, je wel de dingen gaat doen die je altijd hebt willen doen. En daarnaast wel de commitment gaat behalen die je jezelf hebt gesteld. Sta op met een bewust krachtige houding, de persoon in punt B, wat zou die doen? Word die persoon en creëer een krachtig leven!

Als je het lastig vindt om een punt A en B te bepalen of om je echt aan het commitment te houden? Vraag dan een vrijblijvend coachgesprek aan bij een Enforce vestiging bij jou in de regio!

Mitchell Bakker
Enforce Mastertrainer
mitchell@enforce.nl

Sperziebonen in kokos-ketjapsaus

Sperziebonen in kokos-ketjapsaus

Dit gerecht kun je ook maken met andijvie of paksoi. De seroendeng maakt het extra lekker!

Ingrediënten:
– Groente naar keuze
– 2 sjalotjes
– 2 tenen knoflook
– 2 el olie
– 2 tl kerrie
– sambal voor wie van pit houdt
– 1-2 el ketjap manis
– 200 ml kokosmelk
– per persoon een ei
– wat vers gehakte koriander

Bereiden:

Maak de groente schoon, wij gebruiken in dit recept sperziebonen, kook ze beetgaar in een stoompan (andijvie of paksoi snijd je in reepjes en gaar je in de saus).

Pel en snipper sjalot en knoflook.

Kook de eieren in 7 min. net hard.

Verhit in een koekenpan of wok de olie en fruit de sjalot en knoflook glazig. Voeg de kerrie toe, sambal als je wilt, ketjap en het blikje kokosmelk. Laat even koken en meng er de beetgare boontjes door (de andijvie of paksoi kan je garen in de saus).

Pel de eieren en serveer de groente met een gekookt ei en wat vers gehakte koriander. Lekker met rijst. Helemaal lekker met seroendeng erbij!

Seroendeng

Ingrediënten:
– 1 zakje gemalen kokos
– 2 sjalotjes
– 1 teen knoflook
– 1 handvol pinda’s (gezouten of ongezouten, wat je in huis hebt)
– 1 tl komijnpoeder
– 1 tl korianderpoeder
– ½ tl laos
– ½ tl serehpoeder
– 1 tl suiker
– 1 el olie

Bereiding:

Verwarm een kleine lepel olie in een koekenpan.

Snipper de sjalotjes zo fijn als je kunt en fruit ze in de olie.
Pers of stamp de knoflook fijn in een vijzel en meng met de kruiden en de suiker. Voeg toe aan de sjalot en bak even mee.

Voeg dan de kokos toe en laat onder voortdurend omscheppen goudbruin kleuren.

Voeg, wanneer het begint te kleuren ook de pinda’s toe. Blijf erbij, laat de kokos niet verbanden!

Laat afkoelen op een bord en strooi het over je boontjes (gebakken paksoi of gestoofde andijvie)!

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten