+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL
Monday Master Blog: het belang van personal training

Monday Master Blog: het belang van personal training

Personal training is hot, dat personal training zich heeft bewezen als één van de meest effectieve, zo niet de meest effectieve trainingsmethoden, dat moge duidelijk zijn. De persoonlijke aandacht, de juiste oefeningen, en de juiste kracht/cardio combinaties zorgen voor een resultaat waar je anders alleen maar jaloers op kan zijn.

De gedachten dat personal training alleen voor mensen met veel geld is, is allang achterhaald. Zie een Enforce Mastertrainer als iemand die je helpt jouw doelstellingen te behalen. Hoewel personal training geen ‘laatste redmiddel’ is kan het zijn dat het je zelf niet lukt om jouw doelstellingen te bereiken. Hoe belangrijk vind je het om jezelf fitter en energieker te voelen? Wat zou het voor je betekenen als je kilo’s zou afvallen? Heb je weinig tijd, weet je niet wat je doet of dat goed is en wil je resultaat? Dan is het trainen met een van onze mastertrainers een goede oplossing. Niks is namelijk zo frustrerend als iets niet lukt, ondanks alle pogingen die je ondernomen hebt.

De beste manier om je doelen te behalen? Stop met stoppen!

Hoe vaak beginnen wij mensen aan iets maar geven we het bij een tegenslag, slechte dag qua voeding of na een moeilijk moment op? Of we stoppen gewoon met datgene wat wel werkbaar is… Omdat het nog geen gewoonte voor je is. We stoppen te vroeg. De enige manier om je doelen te behalen is te stoppen met stoppen en door te gaan totdat je doel is bereikt. Wanneer we aan ons zelf werken zal geen enkel proces helemaal gaan zoals je wilt. Iedereen krijgt te maken met ups-and-downs. De vraag is hoe ga jij hier mee om? Neem jij de rol van het slachtoffer aan of kies je bewust voor je verantwoording te nemen en door te gaan waar je was gebleven. In plaats van iedere keer weer op te geven… Leer ervan en zet door! Je kan nooit falen tenzij je opgeeft.

Voor het behalen van resultaat draait het er uiteindelijk niet om hoeveel kennis je hebt. We willen vaak eerst heel internet af zoeken of tientallen boeken over voeding en training lezen voordat we uiteindelijk met iets starten. ‘Ik moet nog iets meer informatie hebben hoor voordat ik aan mijn plan begin’ Het enige wat je moet doen is gewoon van start gaan en bijschaven waar nodig is. Je zal waarschijnlijk een aantal keer op je bek gaan om te zoeken naar wat bij jou het beste werkt. Maar geniet juist van deze mooie reis naar de beste versie van jezelf. Hoe langer je wacht met de beslissing over hoe of wat hoe langer het ook weer duurt voordat je bij je eindbestemming komt of misschien weer niet begint. We weten allemaal ongeveer heus wel wat we moeten doen om gezond te leven. Maar wat doet deze kennis an sich wanneer je met deze informatie gewoon blijft eten en drinken hoe je op dit moment doet? Nogmaals het gaat om de beslissing die jij neemt om de kennis die jij weet ook daadwerkelijk te gaan leven. Kennis word pas waardevol wanneer je er daadwerkelijk iets mee doet.

Als je dan de keuze hebt gemaakt om er daadwerkelijk voor te gaan moet je heel bewust worden van dat stemmetje in je hoofd. Ons brein is echter altijd daar om je namelijk te houden hoe je nu bent. Het beschermt jou tegen verandering door middel van zelf sabotage. Hieronder een aantal voorbeelden:

‘Ik weet dat ik dit eigenlijk niet zou moeten doen, maar ik heb hier onwijs veel zin in. We pakken het maandag wel weer op’

‘Lange dag gehad, geen zin meer om te koken hoor. Dat wordt thuisbezorgd’

‘Hele week gezond gegeten. Vandaag een cheat meal kan wel hoor’

‘Ik ben nou eenmaal een emotie eter dus mag ik bij emotie eten’

Hoe leer je hiermee nou te dealen?

1. Word ervan bewust dat je een overleving mechanisme hebt. Het oudste deel van ons brein wat altijd uit is op comfort. En je heel sneaky wil beschermen tegen verandering. Ook wanneer het dus een positieve verandering zou moeten zijn.

2. Het draait niet alleen om meer kennis op te doen het gaat om concrete ACTIES. En verklaar jezelf elke dag wie je moet zijn om bij je punt B te komen. Kijk naar het programma Obese. Waarom vallen mensen uiteindelijk terug in hun oude patroon nadat het traject is afgelopen? Ze hebben hun acties wel veranderd. Afgevallen zijn ze ook wel maar ze zijn zichzelf nog altijd blijven zien als; Ik ben een emotie eter, ik ben een Bourgondiër, ik ben iemand die niet kan afvallen, ik ben geen doorzetter.

3. Focus je niet alleen op de praktische acties (ander voedingsschema, een andere maaltijd frequentie hanteren, intermitting fasting etc). Maar focus je (wanneer je een blijvende transformatie wil) op wie je bent: iemand ZIJN die doet wat nodig is om te komen waar hij of zij wil. Iemand ZIJN die gedisciplineerd is.

Je moet doen wat je moet doen. Omdat je bent wie je moet zijn om de resultaten te krijgen die je wil. En te behouden, zonder terugval na afloop. Veranderen is iets anders gaan doen. Wij bij Enforce richten ons niet op verandering maar op transformatie. WIE je bent.

Wie wil jij nu eigenlijk zijn? Of beter gezegd wie MOET jij zijn om bij jouw eindpunt te komen? Schrijf het op papier, breng het in de realiteit en spreek dit elke dag hardop uit naar jezelf.

Zet hem op!

Mandy Glaudemans
Enforce Mastertrainer
mandy@enforce.nl

Soto Ajam, een lekkere Indische maaltijdsoep

Soto Ajam, een lekkere Indische maaltijdsoep

Soto Ajam is een enorm gezonde en lekkere Indische maaltijdsoep gevuld met kip, rijst, taugé en ei, een echte Indische klassieker.

Dit recept is voor 6 personen zodat je er morgen ook nog van kunt genieten. En een leuke bijkomstigheid: je keuken gaat heerlijk ruiken als je Soto Ajam maakt.

Ingrediënten: 6 personen
– 4 tenen knoflook
– 5 cm verse gember
– 1 stengel koelverse sereh citroengras
– 1 hele kip (ca. 1.5 kg)
– 2 liter kraanwater
– 1 kippenbouillontablet
– 1 el zonnebloemolie
– 200 g pandanrijst
– 6 middelgrote eieren
– 40 g verse selderij
– 125 g taugé
– 1 citroen
– 100 g gebakken uitjes (bakje)

Bereiden
Plet ¾ van de tenen knoflook. Schil de gember en snijd in grove stukken. Snijd de stengel citroengras in stukken.

Doe de kip in een grote pan, schenk het water erbij en voeg de knoflook, gember, het citroengras en het bouillonblokje toe.

Breng het geheel aan de kook en laat het 45 min. met de deksel op de pan op laag vuur koken. Breng op smaak met peper en zout.

Neem de kip uit de pan. Zeef de bouillon zodat je de grote stukken eruit kunt halen. Neem het vel van de kip nadat het wat is afgekoeld en pluk met behulp van 2 vorken het vlees eraf. Doe het kippenvlees weer terug in de bouillon.

Snijd de rest van de knoflook in plakjes. Verhit de olie en fruit de knoflook goudbruin. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Kook de eieren in ca. 8 min. hard, laat schrikken en pel. Halveer de eieren.

Doe in elk soepbord wat rijst, selderij, taugé, knoflook en een ei. Schenk de hete bouillon erop. Snijd de citroen in partjes. Bestrooi de soep met de gebakken uitjes en knijp boven elk bord een partje citroen uit. Breng de soep eventueel op smaak met zoute ketjap of sambal voor een extra pittig accent.

Selamat makan!

De Enforce Story van Tineke van Rooij: wordt steeds sterker en kan hierdoor doelen steeds bijstellen

De Enforce Story van Tineke van Rooij: wordt steeds sterker en kan hierdoor doelen steeds bijstellen

In december 2017 ontmoette ik Jochen voor de eerste keer. Ik raakte met hem in gesprek over mijn dochter. Mijn dochter hield niet van sporten en zat niet lekker in haar vel. Ik kreeg mijn dochter niet in beweging, terwijl ik ervan overtuigd was dat, dat haar zou helpen.

Na haar eerste gesprek met Jochen wilde ze zich graag aanmelden en begon haar succesverhaal. Romee is zo sterk geworden, fysiek en mentaal dat ze 3 september gaat starten bij defensie, als medisch korporaal.

Tegelijkertijd ging het met mij ook niet zo lekker. Was herstellende van een zware blessure, wat volgens de fysiotherapeut één jaar zou gaan duren. Ik kon niet fietsen, terwijl dat mijn uitlaatklep was. Mijn dochter adviseerde mij, om ook eens met Jochen in gesprek te gaan.
Ik heb de stap gezet en dat heeft mij veel meer gebracht dan wat ik had verwacht. Ik dacht het namelijk allemaal al wel te weten. Deed al jaren aan duursport, wist (dacht ik) heel veel van gezonde voeding en krachttraining, Ja….dat was niet echt mijn ding…..

In Januari 2018 ben ik bij Jochen gestart. Mijn doelen waren:

– Sterker worden
– Leren over krachttraining in combinatie met duursport
– Weer kunnen fietsen
– Herstellen van mijn schouderblessure

Al deze doelen zijn behaald, maar ik ben nog lang niet klaar. Krachttraining ben ik echt leuk gaan vinden. We trainen in kleine groepen en 1x per week heb ik een PT > 1 op 1 training. Ik leer elke dag, omdat Jochen vooral heel goed stil staat bij de techniek om geen blessures op te lopen.

Binnen de PT staan we stil bij mijn persoonlijke leerdoelen en trainingsdoelen. Ik ben FYSIEK en MENTAAL veel sterker geworden:

– Kan veel beter begrenzen in mijn werk. Was een “pleaser” en dat ging vaak ten koste van mezelf. Ik kies ook meer voor mezelf, zonder daarbij het gevoel te hebben anderen tekort te doen.
– Heb heel veel geleerd over voeding. Ik at namelijk veel te weinig en dat ging ten koste van mijn stofwisseling. Door mijn eetmomenten goed te plannen en voor te bereiden ben ik meer gaan eten (wat voor mij heel moeilijk was) en toch nog 6 kg afgevallen (mijn gewicht vóór mijn sportblessure).
– Zit lekker in mijn vel omdat ik SUPERTROTS ben op mezelf. Kan erg GENIETEN van de trainingen.
– Wordt steeds sterker en kan hierdoor doelen steeds bijstellen > Jochen zorgt dat ik gefocust BLIJF en blijf groeien.

Mijn volgende doel is dan ook weer op papier gezet > de Alpe d’Huez fietsen, in 59 minuten en 59 seconden. Jochen maakt voor mij een trainingsschema op maat waarin we duur en kracht steeds meer gaan combineren. IK GA ER VOOR….

Jochen, bedankt voor je tomeloze inzet.

Groetjes, Tineke

Monday Master Blog: ben jij echt gelukkig?

Monday Master Blog: ben jij echt gelukkig?

Ben jij echt gelukkig?

Stel je deze vraag aan 100 verschillende personen dan zullen ze bijna allemaal hetzelfde antwoord geven: JA, ik ben wel gelukkig of JA, want ik heb niks te klagen. Jij waarschijnlijk ook op dit moment.

Bij een aantal die dit lezen zal dit ook zeker waar zijn, maar het grootste deel is niet volledig gelukkig. Maar waarom niet?

Middelmatig
Je relatie is niet meer wat het geweest is nadat het gezin is uitgebreid. Jullie zijn allebei wat zwaarder geworden, ongezonder gaan leven, maken door de hectiek van het dagelijkse leven geen tijd meer voor jullie zelf en elkaar. Dan denk je vaak: dat is toch logisch. Elke ouder heeft dat toch of we komen er wel weer overheen als die kleine wat ouder is of naar school gaat. En.. als hij/zij wat groter is gaan we weer sporten en dan zijn we de kilo’s zo weer kwijt. Niks is minder waar. Op dat moment neem je genoegen met een middelmatig gelukkig leven, je kiest voor stilstand en daarmee achteruitgang in je relatie en op het gebied van gezondheid. Ben jij dan echt gelukkig?

Mensen zijn van nature lui en gaan het liefst mee met de stroom. Van nature lui wil zeggen: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Waarom de uitdaging opzoeken, het wiel is toch al eens uitgevonden? Ik heb werk, verdien goed en ben daar tevreden mee. Maar is dat echt zo? Doe je iets waar je energie van krijgt, waar je je echt op je plek voelt en gewaardeerd wordt? Beoefen jij het beroep of doe jij de dingen waar je het warm van krijgt. Waar je hart en passie ligt? En als je op deze vragen NEE geantwoord hebt. Ben jij dan echt gelukkig?

Ultieme doel
Ondanks dat we allemaal anders zijn blijven we kuddedieren. We willen allemaal gezond zijn, dat is een gegeven. We willen allemaal stabiliteit in leven en inkomen, een partner/vriend/vriendin die je steunt door dik en dun en financiële onafhankelijkheid wordt vaak genoemd. Een leven met rust betekent een leven met weinig tot geen stress, dus een gelukkiger leven. Als laatste worden we enorm gelukkig van persoonlijke ontwikkeling. Iedereen die een persoonlijk doel stelt en deze behaald is hier trots op. Dat maakt je gelukkig. Je hebt jarenlang op school gezeten om uiteindelijk het verlossende belletje te krijgen dat je geslaagd bent. Niemand heeft dit voor jou gedaan, jij hebt keihard gewerkt om dit doel te halen. Je geluk kan niet meer op. De andere kant is de volgende en helaas vaker voorkomende casus: je hebt al jaren lang de wens om af te vallen, fit te worden en bent misschien wel een heel eind gekomen (of helemaal niet). Maar nog steeds heb je jouw ultieme doel niet bereikt. Dan ben je wel tevreden, maar toch zou je meer willen. Ben jij dan echt gelukkig?

Ga nu eens na.. Als jij brutaal eerlijk tegen jezelf bent en je stelt jezelf de vragen:
Ben ik gezond? Beweeg ik voldoende? Eet ik gezond en gevarieerd? Ga ik vol energie en zonder klachten door het leven? Ben ik volledig tevreden met hoe ik eruit zie en ben ik een voorbeeld voor mijn kinderen en naasten op het gebied van gezondheid?

Heb ik stabiliteit in leven en inkomen? Zit ik in de situatie waar ik mij fijn bij voel? Doe je het werk dat je altijd hebt willen doen? Heb jij de partner waar je altijd van gedroomd hebt en die je steunt door dik en dun? Of kies je de makkelijke weg om uiteindelijk een heel oncomfortabel leven te leiden?

Pleasen
Kies ik vaak genoeg voor mezelf, voor persoonlijke ontwikkeling? Zit ik lekker in me vel? Doe ik de dingen die ik graag doe? Of zet ik altijd alles en iedereen boven mezelf. Ben ik altijd maar aan het pleasen en doe ik of ik daar gelukkig van word?
Als je nu stopt met liegen tegen jezelf en bij jezelf nagaat of je nu echt gelukkig bent. Ben jij dat dan? Als dit niet zo is zijn er maar 2 dingen die de fysieke realiteit zullen veranderen.

Schrijf op of spreek uit waar je nu staat, waar je naartoe wil, wat je daarvoor moet doen en wat je nu nog tegenhoudt.

Keuzes
Maak krachtige keuzes en doe de acties die nodig zijn om die persoon te worden.

Het probleem is vaak niet dat je niet weet wat je moet doen of niet weet waar je heen wilt. Maar dat je het simpelweg niet doet.

Je hebt maar 2 keuzes, maak PROGRESSIE of maak EXCUSES. Waar kies jij voor?

Rick Berkhout
Enforce Mastertrainer
rick@enforce.nl

Gevulde aardappel in de schil met ei, kaas en spekjes

Gevulde aardappel in de schil met ei, kaas en spekjes

Van een simpele aardappel kun je zomaar een delicatesse maken.

Ingrediënten
– 4 aardappelen, medium grootte
– 1 el boter
– 4 eieren
– 2 sneetjes ontbijtspek
– 4 el geraspte oude kaas
– 2 el gehakte peterselie
– peper en zout

Bereiding
Kook de aardappelen in de schil gaar in gezouten water. Hol ze een beetje uit.

Snijd het ontbijtspek in stukjes en bak ze krokant in een pan, vetstof hoeft niet.

Breek elk ei voorzichtig boven een uitgeholde aardappel, strooi er de gebakken spekreepjes, de geraspte oude kaas en de peterselie over.

Bak de aardappelen nog 20 à 25 minuten in een voorverwarmde oven van 180°C.

De Enforce Story van Ramon van Dongen: in 90 dagen heb ik grote stappen gemaakt, zowel zakelijk als privé, fysiek en mentaal

De Enforce Story van Ramon van Dongen: in 90 dagen heb ik grote stappen gemaakt, zowel zakelijk als privé, fysiek en mentaal

Zo’n 90 dagen geleden ben ik begonnen met het Enforce Pro programma. Het ging er mij niet zo zeer om om af te vallen. Ik was vooral veel moe, had weinig energie en een matige conditie. Sporten deed ik niet meer en het werd dus tijd om er iets aan te doen.

Begin 2018 had ik me voorgenomen om dit jaar meer aan ‘mezelf’ te werken op het gebied van mijn algemene gezondheid, zowel fysiek als mentaal. Op zoek naar een goede balans tussen ondernemen en het thuisfront. Door mijn lage energiestand en matige conditie ontbrak ook de focus die ik zo hard nodig heb om te kunnen ondernemen. Via via ben ik bij Remco van Enforce gekomen en we zijn samen aan de slag gegaan. Het belangrijkste bij de start was het vaststellen van concrete doelstellingen. Wat mij erg aansprak, want alle projecten die ik start met mijn klanten beginnen ook met het vaststellen van concrete doelen. Betreft werkwijze zijn er dus veel raakvlakken: Starten vanuit concrete doelstellingen, ambitie en vervolgens…. Focus!

Ik ben meteen begonnen met twee keer in de week personal training (sporten) en 1-op-1 coachgesprekken waar zowel zakelijke als privé onderwerpen werden besproken. Dat was zeker intensief en zwaar aangezien ik niet aan sport deed. En soms ook confronterend. Maar gaandeweg merkte ik verandering, transformatie. Mijn conditie ging vooruit, ik viel af, ik had heel veel energie en de focus kwam langzaam terug. Ook mijn omgeving merkte dat (en nog steeds). Ook op zakelijk vlak maakte ik (en nog steeds) grote stappen.

We zijn ook aan de slag gegaan met het bijhouden van voeding en al snel kwam ik er achter dat voeding een hele belangrijke factor is. In mijn geval at ik te weinig op een dag, ik kreeg té weinig calorieën binnen! Te weinig brandstof in feite. Dit was een van de redenen dat ik vaak moe was en weinig energie had. Meer eten dus, maar nog steeds wel bewust zijn van wat je eet (vetten, koolhydraten en eiwitten).

In 90 dagen heb ik grote stappen gemaakt, zowel zakelijk als privé, fysiek en mentaal, door structureel en minimaal 2x per week te sporten en door de inzichten en handreikingen die ik tijdens het traject heb gekregen. Een ding is duidelijk: er is maar één iemand die iets kan doen om je te veranderen en dat ben je zelf. Dat wist ik natuurlijk al wel, maar het ontbrak aan: ACTIE. Dit is vaak het geval.

Zonder heldere doelstellingen, geen resultaat. Focus je op het proces, dan komt het resultaat steeds meer in zicht.

Go Next Level!

Groetjes, Ramon

Patricia van Dun aangesteld als franchiseneemster Enforce Etten-Leur

Patricia van Dun aangesteld als franchiseneemster Enforce Etten-Leur

Enforce Etten-Leur, tot op heden een Enforce vestiging in eigen beheer, gaat binnen de Enforce franchiseformule verder als zelfstandige franchisevestiging. Als franchiseneemster is Patricia van Dun aangetrokken. Patricia van Dun beschikt over jarenlange ervaring op het gebied van Personal Training (onder meer in haar onderneming Fit-Forward) en is bovendien een triatlete.

Eric de Jong, founder Enforce High-End Training & Coaching: “De reden dat we met Patricia Enforce Etten-Leur gaan doorstarten/versterken is heel simpel: wanneer je haar trackrecord leest op het gebied van opleidingen en kennis dan steekt zij overal met kop en schouders bovenuit.

Zij is ook een uitstekend voorbeeld van hoe je je leven kunt omdraaien van ruim 20 kg te zwaar naar een triatleet die dit jaar haar eerste Iron Man gaat lopen (misschien wel de zwaarste sportwedstrijd die er is). Je kunt je bijna niet voorstellen hoeveel power eruit dat lichaam kan komen. Met die mentaliteit kunnen heel veel mensen nog een heel eind komen, fysiek maar ook als je dit mee zou nemen in je business.

Dat is de reden waarom ik Enforce Etten-Leur met Patricia wil versterken en Patricia Enforce Etten-Leur als franchisenemer gaat managen”.

Patricia van Dun, Enforce Etten-Leur: “Door de passie voor de sport en de nodige zorg die daarbij komt kijken, ben ik mijzelf al sinds 2000 middels verschillende cursussen gaan specialiseren op het gebied van: Personal Training, sportmassage, voedingsadvies, groepslessen, triggerpointmassage, hotstone massage en sportvoedingsadvies.

Zowel op het gebied van sportmassage als sportbegeleiding heb ik ruime ervaring opgedaan in de begeleiding van sportbeoefenaars op verschillende niveaus. Hierbij kun je denken aan: sportinstructrice bij fitnesscentra, mountainbike-/wielrentrainster, begeleidster van fietsvakanties, klanten begeleiden met uiteenlopende doelen en het verzorgen van sporters bij verschillende evenementen.

Begin dit jaar ben ik gaan kijken naar mogelijkheden om mijn potentieel als trainer en ondernemer binnen de Personal Training branche beter te gaan benutten. Via LinkedIn raakte ik in gesprek met Eric. Na een aantal maal rond de tafel te hebben gezeten en wat pittige gesprekken zag ik veel in het gedachtengoed en concept van Enforce en de gedrevenheid waarmee Eric zijn groeiende onderneming runt. Ik kijk er enorm naar uit om als Enforce mastertrainer en franchisenemer in Etten-Leur te gaan starten”.

Monday Master Blog: motivatie is tijdelijk, daar moet je een commitment aan verbinden

Monday Master Blog: motivatie is tijdelijk, daar moet je een commitment aan verbinden

Laatst zei een klant tegen mij: “Jeroen ik heb helemaal geen motivatie meer om te hardlopen. Ik heb in het verleden halve marathons gelopen, ik ben in training geweest voor de marathon, toen raakte ik geblesseerd.
Ik heb het weer opgepakt, maar de motivatie is er gewoon niet meer. Het voelt niet meer zoals vroeger. Het kost mij veel meer energie. Ik heb er geen zin meer in.”

Dat is een gevoel wat wij allemaal wel herkennen. Is het niet in het hardlopen dan is het wel in iets anders.

Maar er is iets vreemd aan de hand met motivatie.
We denken allemaal dat motivatie ongelofelijk belangrijk is om uiteindelijk grote doelen te bereiken, maar dat is niet zo.

Motivatie is helemaal niet belangrijk om grote doelen te behalen
Ik zal het je uitleggen; ik heb geen motivatie om mijn tanden te poetsen. Ik vind er geen reet aan. Waarom poets ik dan iedere dag mijn tanden? Omdat ik weet dat het op de lange termijn goed voor mijn tanden is.

Discipline zorgt ervoor dat ik iedere dag mijn tanden poets.
Als ik het alleen op motivatie zou moeten doen, no way.

Zo werkt het met hardlopen natuurlijk ook.

Motivatie geeft je een kickstart.
Commitment om ergens vol voor te gaan helpt je op gang.
Discipline houdt je op het spoor.

Easy as that!

Zonder commitment en zonder discipline ga je het gewoon niet redden
Want het is niet altijd leuk, het is niet altijd eenvoudig en het is ook zeker niet altijd motiverend om te doen wat nodig is om resultaat te behalen.

Maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet.

Er zijn veel mensen die dit herkennen. Stel je hebt een workshop of een clinic bijgewoond en een inspirerende spreker gehoord en je denkt “yes dit is het! Deze spreker weet waar hij/zij het over heeft”. Je voelt je helemaal gemotiveerd en fired up om er vol voor te gaan.

Vervolgens kom je weer in de realiteit terecht op je werk, je opent je mailbox en wordt weer overspoeld door de waan van de dag.
Een week later denk je: “waar is mijn motivatie nou gebleven?”

Dat geeft aan dat motivatie sowieso iets tijdelijks is.

Mis jij de motivatie om ergens vol voor te gaan?
Dan heb ik een tip voor je.
Ga even terug naar de reden waarom je hier ooit mee begonnen bent.
Stel jezelf de vraag: “waarom ben ik begonnen met hardlopen en wat heeft het hardlopen mij opgeleverd?”.

Dat is de diepere laag van het hardlopen. Hier zit je echte drive en verlangen.
Hier zit je commitment!

Een training hoeft niet eens heel inspirerend te zijn. Sterker nog, als ik topsporters spreek dan vinden zij de trainingen niet eens heel leuk om te doen.Maar op de lange termijn weten ze dat het gaat werken.

Ze streven een doel na en door de trainingen voelen zij zich fitter, worden ze sterker en sneller. En dat zorgt ervoor dat ze blijven gaan.

Dát is die discipline en commitment die je nodig hebt om uiteindelijk een doel te bereiken.
Als je steeds terugkeert naar je diepste verlangens, dan ga je ook continu de motivatie hervinden.

Maar onthoud dat de motivatie iets tijdelijks is, daar moet je een commitment aan verbinden en uiteindelijk gaat het erom dat je discipline ontwikkelt om dit gewoon te doen.

Net zoals tandenpoetsen, gewoon doen!

Wat motiveert jou?

Jeroen van den Nieuwelaar
Enforce Run Mastertrainer & Franchise master
jeroen@enforce.nl

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten