+316 10 62 42 42 [email protected]
Banaan/eipannekoek en ei frittata

Banaan/eipannekoek en ei frittata

Banaan-ei pannenkoek
Ingrediënten:
– 3 Bananen
– 5 Eieren
– 3 tl Kaneelpoeder
– Kokosolie of roomboter – om in te bakken

Bereiding:
1. Prak de bananen in een grote kom met een vork
2. Splits van 3 eieren de eiwitten en gooi de eidooiers weg
3. Doe de eiwitten bij de bananen
4. Doe er twee eieren inclusief dooier bij
5. Doe er 1 eetlepel (kokos)olie bij.
6. Voeg de kaneel toe en klop alles met een garde tot een glad beslag
7. Doe het beslag in de pan en bak de pannenkoeken goudbruin

Ei frittata
Ingrediënten:
– 4 Eieren
– 2 plakjes Kipfilet
– 1 Ui
– 1 Tomaat
– 50 g geraspte kaas (optioneel)
– boter of olijfolie
– peper
– zout

Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180°C. Vet 4 holtes in een cupcakeblik in met boter.
2. Leg in elk van de vier beboterde cupcakevormpjes een plakje pancetta. Snij de lente-uien in ringen, de tomaat in blokjes.
3. Klop de eieren los en roer er de geraspte kaas, de lente-ui en de tomatenblokjes door. Kruid met peper en zout. Schenk het eiermengsel in de vormpjes, tot net onder de rand.
4. Laat de eieren ongeveer 10 minuten stollen in de voorverwarmde oven.

De Enforce story van Marieke van Zuien: Fit en energiek door deze gekke tijd

De Enforce story van Marieke van Zuien: Fit en energiek door deze gekke tijd

Ik ben Marieke, 41 jaar en ik heb een gezin en een verantwoordelijke bestuursfunctie bij een financiële dienstverlener.

Vaak krijg ik de vraag hoe ik dat allemaal combineer met ook nog veel sporten. Maar voor mij werkt het juist andersom; ik sport veel om alle andere dingen met genoeg energie te kunnen combineren.

In ‘normale’ tijden train ik bij Enforce, omdat ik ervan overtuigd ben dat je met professionele begeleiding er gewoon meer uit haalt. Meer resultaat, een betere balans en meer fun. Voor het loopgedeelte geldt bovendien dat het leuker is om samen naar bepaalde concrete doelen toe te werken en ze gezamenlijk te bereiken tijdens events.

Maar nu is dus even alles anders…alhoewel ik het qua sporten eigenlijk niet zo ervaar. We trainen gewoon gezamenlijk door, ieder in onze eigen ruimte, binnen of in de tuin en nu gelukkig naast de online trainingen ook outdoor.

De online en outdoor trainingen die Enforce biedt zijn gevarieerd en heel erg vergelijkbaar met hoe we normaal gesproken indoor werken; met veel aandacht voor individuele doelen en mogelijkheden. Ook heb ik persoonlijk contact met de trainers over de meest nuttige combinatie van actie en rust voor mij persoonlijk, zodat ik ook de ongewone omstandigheden qua werk en gezin met dezelfde energie kan tackelen.

Ik verwacht fit en energiek door deze gekke tijd te komen!

Groetjes, Marieke

Monday Master Blog: Ultiem Stabiel – Hoe je uit een patroon kunt stappen en je kunt gaan doen wat je moet doen

Monday Master Blog: Ultiem Stabiel – Hoe je uit een patroon kunt stappen en je kunt gaan doen wat je moet doen

Gemiddeld kostte het 66 dagen om een gewoonte aan te leren Er is altijd een cue nodig die de gewoonte activeert. Je ziet bijvoorbeeld een ijssalon en je krijgt zin in een ijsje. Door tot actie over te gaan, krijg je de beloning; het ijsje. Door na te gaan wat die beloning inhoudt en waarom je die beloning eigenlijk wilt hebben, ben je in staat om te veranderen. Je hebt tijd nodig om nieuw gedrag te oefenen en te herhalen, voordat het een gewoonte is en het comfortabel voelt. Er zijn namelijk gemiddeld zes weken nodig om de nieuwe hersenstructuren (als het gevolg van jouw gedragsverandering) te consolideren en integreren met de al bestaande neurale netwerken in de hersenen. Je hersenen leggen een nieuw voorkeurspatroon (met betrekking tot ons gedrag) aan. Dat betekent dat het niet veel aandacht meer kost. Het wordt dan je nieuwe gewoonte.

“Wij zijn wat we regelmatig doen”- Aristoteles
In die zes weken zul je in het begin veel discipline hebben. En je zult bewust worden van de dingen die je wilt veranderen, waardoor je de “cue” leert herkennen. Stel dat je voor je neus een pot met snoep hebt. Dan wordt je daardoor getriggerd om die te gaan eten, maar als je een pot met snoeptomaatjes voor je neer zet, dan ben je bewust van wat je handelingen wellicht zouden zijn geweest als het snoep zou zijn geweest. Je wilt de “slechte gewoontes” ombuigen naar een goede gewoonte. Je wilt de `beloning` oftewel je weet hoe belangrijk het voor je is om die nieuwe eigenschap te hebben. Helaas raak je af en toe de motivatie kwijt. Je `reptielenbrein` zegt je dan dat het wel goed was wat je altijd deed. Het vraagt zich af of het nu echt zo belangrijk is, of dat je wellicht ook later zou kunnen starten. Buiten je comfortzone stappen is het devies.

(ver-)bindweefsel
Steeds meer en meer zien we in dat het bindweefsel in ons lichaam, ook wel fascia genoemd, meer is dan alleen de “zak” om onze spieren of datgene dat onze gezichten uit de rimpels trekt. Als je naar het lichaam kijkt, kun je stellen dat het bindweefsel het grote geheel vormt en zelfs ons hele stelsel beïnvloedt. Het zit namelijk om je spieren, om de spiervezels, om de zenuwbanen, om en in je hersenen. Er zitten verschillende receptoren in. De meest voorkomende en mysterieuze mechano-receptoren die in de fascia zitten zijn interstitiële receptoren en worden ook wel vrije receptoren genoemd. Zij geven het lichaam voortdurend feedback over mechanische veranderingen in spanning, stress, gevoelens, temperatuur enzovoort. Dat noemen we interoceptie. Dit wordt gedefinieerd als het bewustzijn van je eigen inwendige toestand. Hoewel we het pas sinds kort begrijpen, is interoceptie noodzakelijk voor ons gevoel van belichaming, van motivatie en van welzijn (Farb 2015).

Motivatie dus. En welzijn.
Misschien dacht je dat motivatie iets was dat je dacht. Maar nu blijkt het dus te maken te hebben met hoe je lichaam in elkaar zit. En weet je wat zo mooi is? Wij trainen jouw motivatie en je lichaam door niet alleen op spierkracht te focussen, maar ook op je fascia. Wist je bijvoorbeeld dat tot 30 % van jouw spierkracht wordt veroorzaakt door dat “witte spul”?

Je fascia train je onder andere met de aquabags van Ultimate Instability. Doordat je niet altijd dezelfde beweging maakt door het golven van het water, is je lichaam continue aan het leren hoe je het beste je stabiliteit kunt vasthouden. Je bindweefsel wordt daardoor elke keer getriggerd om anders te bewegen. Als je vaak in een bepaalde positie zit of staat, dan gaat het bindweefsel meer en meer op elkaar zitten en daar krijg je verhardingen van. Door het juist uit elkaar te trekken, kan alles beter stromen. Je zou kunnen stellen dat je door de instabiliteit van de aquabags juist heel stabiel wordt in je gedrag en je bewegingen.

Traditionele trainingen kijken niet verder dan 1 of 2 gewrichten. De trainers van Enforce worden opgeleid om naar het grotere geheel te kijken en daardoor zorgen we dat je goed leert bewegen. Dat je nieuwe gedrag een gewoonte wordt en dat je gemotiveerd blijft in onze trainingen. De eerste stap die jij moet zetten, is in actie komen en contact met ons zoeken.

Petra Kerkhove
Enforce Franchisenemer & Mastertrainer
[email protected]

VRAAG JE GRATIS COACHGESPREK AAN

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten