+316 10 62 42 42 INFO@ENFORCE.NL
Monday Master Blog: het belang van personal training

Monday Master Blog: het belang van personal training

Personal training is hot, dat personal training zich heeft bewezen als één van de meest effectieve, zo niet de meest effectieve trainingsmethoden, dat moge duidelijk zijn. De persoonlijke aandacht, de juiste oefeningen, en de juiste kracht/cardio combinaties zorgen voor een resultaat waar je anders alleen maar jaloers op kan zijn.

De gedachten dat personal training alleen voor mensen met veel geld is, is allang achterhaald. Zie een Enforce Mastertrainer als iemand die je helpt jouw doelstellingen te behalen. Hoewel personal training geen ‘laatste redmiddel’ is kan het zijn dat het je zelf niet lukt om jouw doelstellingen te bereiken. Hoe belangrijk vind je het om jezelf fitter en energieker te voelen? Wat zou het voor je betekenen als je kilo’s zou afvallen? Heb je weinig tijd, weet je niet wat je doet of dat goed is en wil je resultaat? Dan is het trainen met een van onze mastertrainers een goede oplossing. Niks is namelijk zo frustrerend als iets niet lukt, ondanks alle pogingen die je ondernomen hebt.

De beste manier om je doelen te behalen? Stop met stoppen!

Hoe vaak beginnen wij mensen aan iets maar geven we het bij een tegenslag, slechte dag qua voeding of na een moeilijk moment op? Of we stoppen gewoon met datgene wat wel werkbaar is… Omdat het nog geen gewoonte voor je is. We stoppen te vroeg. De enige manier om je doelen te behalen is te stoppen met stoppen en door te gaan totdat je doel is bereikt. Wanneer we aan ons zelf werken zal geen enkel proces helemaal gaan zoals je wilt. Iedereen krijgt te maken met ups-and-downs. De vraag is hoe ga jij hier mee om? Neem jij de rol van het slachtoffer aan of kies je bewust voor je verantwoording te nemen en door te gaan waar je was gebleven. In plaats van iedere keer weer op te geven… Leer ervan en zet door! Je kan nooit falen tenzij je opgeeft.

Voor het behalen van resultaat draait het er uiteindelijk niet om hoeveel kennis je hebt. We willen vaak eerst heel internet af zoeken of tientallen boeken over voeding en training lezen voordat we uiteindelijk met iets starten. ‘Ik moet nog iets meer informatie hebben hoor voordat ik aan mijn plan begin’ Het enige wat je moet doen is gewoon van start gaan en bijschaven waar nodig is. Je zal waarschijnlijk een aantal keer op je bek gaan om te zoeken naar wat bij jou het beste werkt. Maar geniet juist van deze mooie reis naar de beste versie van jezelf. Hoe langer je wacht met de beslissing over hoe of wat hoe langer het ook weer duurt voordat je bij je eindbestemming komt of misschien weer niet begint. We weten allemaal ongeveer heus wel wat we moeten doen om gezond te leven. Maar wat doet deze kennis an sich wanneer je met deze informatie gewoon blijft eten en drinken hoe je op dit moment doet? Nogmaals het gaat om de beslissing die jij neemt om de kennis die jij weet ook daadwerkelijk te gaan leven. Kennis word pas waardevol wanneer je er daadwerkelijk iets mee doet.

Als je dan de keuze hebt gemaakt om er daadwerkelijk voor te gaan moet je heel bewust worden van dat stemmetje in je hoofd. Ons brein is echter altijd daar om je namelijk te houden hoe je nu bent. Het beschermt jou tegen verandering door middel van zelf sabotage. Hieronder een aantal voorbeelden:

‘Ik weet dat ik dit eigenlijk niet zou moeten doen, maar ik heb hier onwijs veel zin in. We pakken het maandag wel weer op’

‘Lange dag gehad, geen zin meer om te koken hoor. Dat wordt thuisbezorgd’

‘Hele week gezond gegeten. Vandaag een cheat meal kan wel hoor’

‘Ik ben nou eenmaal een emotie eter dus mag ik bij emotie eten’

Hoe leer je hiermee nou te dealen?

1. Word ervan bewust dat je een overleving mechanisme hebt. Het oudste deel van ons brein wat altijd uit is op comfort. En je heel sneaky wil beschermen tegen verandering. Ook wanneer het dus een positieve verandering zou moeten zijn.

2. Het draait niet alleen om meer kennis op te doen het gaat om concrete ACTIES. En verklaar jezelf elke dag wie je moet zijn om bij je punt B te komen. Kijk naar het programma Obese. Waarom vallen mensen uiteindelijk terug in hun oude patroon nadat het traject is afgelopen? Ze hebben hun acties wel veranderd. Afgevallen zijn ze ook wel maar ze zijn zichzelf nog altijd blijven zien als; Ik ben een emotie eter, ik ben een Bourgondiër, ik ben iemand die niet kan afvallen, ik ben geen doorzetter.

3. Focus je niet alleen op de praktische acties (ander voedingsschema, een andere maaltijd frequentie hanteren, intermitting fasting etc). Maar focus je (wanneer je een blijvende transformatie wil) op wie je bent: iemand ZIJN die doet wat nodig is om te komen waar hij of zij wil. Iemand ZIJN die gedisciplineerd is.

Je moet doen wat je moet doen. Omdat je bent wie je moet zijn om de resultaten te krijgen die je wil. En te behouden, zonder terugval na afloop. Veranderen is iets anders gaan doen. Wij bij Enforce richten ons niet op verandering maar op transformatie. WIE je bent.

Wie wil jij nu eigenlijk zijn? Of beter gezegd wie MOET jij zijn om bij jouw eindpunt te komen? Schrijf het op papier, breng het in de realiteit en spreek dit elke dag hardop uit naar jezelf.

Zet hem op!

Mandy Glaudemans
Enforce Mastertrainer
mandy@enforce.nl

Soto Ajam, een lekkere Indische maaltijdsoep

Soto Ajam, een lekkere Indische maaltijdsoep

Soto Ajam is een enorm gezonde en lekkere Indische maaltijdsoep gevuld met kip, rijst, taugé en ei, een echte Indische klassieker.

Dit recept is voor 6 personen zodat je er morgen ook nog van kunt genieten. En een leuke bijkomstigheid: je keuken gaat heerlijk ruiken als je Soto Ajam maakt.

Ingrediënten: 6 personen
– 4 tenen knoflook
– 5 cm verse gember
– 1 stengel koelverse sereh citroengras
– 1 hele kip (ca. 1.5 kg)
– 2 liter kraanwater
– 1 kippenbouillontablet
– 1 el zonnebloemolie
– 200 g pandanrijst
– 6 middelgrote eieren
– 40 g verse selderij
– 125 g taugé
– 1 citroen
– 100 g gebakken uitjes (bakje)

Bereiden
Plet ¾ van de tenen knoflook. Schil de gember en snijd in grove stukken. Snijd de stengel citroengras in stukken.

Doe de kip in een grote pan, schenk het water erbij en voeg de knoflook, gember, het citroengras en het bouillonblokje toe.

Breng het geheel aan de kook en laat het 45 min. met de deksel op de pan op laag vuur koken. Breng op smaak met peper en zout.

Neem de kip uit de pan. Zeef de bouillon zodat je de grote stukken eruit kunt halen. Neem het vel van de kip nadat het wat is afgekoeld en pluk met behulp van 2 vorken het vlees eraf. Doe het kippenvlees weer terug in de bouillon.

Snijd de rest van de knoflook in plakjes. Verhit de olie en fruit de knoflook goudbruin. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Kook de eieren in ca. 8 min. hard, laat schrikken en pel. Halveer de eieren.

Doe in elk soepbord wat rijst, selderij, taugé, knoflook en een ei. Schenk de hete bouillon erop. Snijd de citroen in partjes. Bestrooi de soep met de gebakken uitjes en knijp boven elk bord een partje citroen uit. Breng de soep eventueel op smaak met zoute ketjap of sambal voor een extra pittig accent.

Selamat makan!

VRAAG JE GRATIS COACHGESPREK AAN

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten