+316 10 62 42 42 [email protected]

Wanneer is het goed zoals het is? Waarom zijn er zoveel (jonge) mensen met burn-out klachten en hoe kan dit in een tijdperk waarin alles mogelijk lijkt? De digitalisering heeft er toe geleid dat jongeren volgens marketeers slimmer, sterker en socialer zijn geworden en worden gelabeld met namen als Generatie Einstein of Google-generatie. Ook worden ze de prestatiegeneratie genoemd.

Waar kinderen van ouders die de Tweede Wereldoorlog nog hebben meegemaakt, hebben geleerd dat niets voor niets is, waar er keihard moet worden gewerkt voor elke cent, maar die ook zijn opgegroeid met “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg”, daar lijkt de jongere generatie meer “The American Dream” na te streven. Waar de ouders voorheen niet altijd iedereen konden laten studeren met genoeg hersencapaciteit, daar wordt -dankzij onze fantastische studiebeurzen- nu bijna vreemd op gekeken wanneer iemand niet gaat studeren.

Maar als je dan nog niet je passie hebt gevonden, nog niet echt weet waar je voor wilt gaan… Dan moet je op 17 -18 -19 jarige leeftijd ineens gaan besluiten wat je wilt studeren en dus wat je toekomst gaat worden. Om te studeren moet je toch écht bepaalde cijfers halen.

Het internet en de mooie plaatjes dicteren hoe je geacht wordt eruit te zien, hoe je je moet gedragen en hoe je likes en volgers kunt krijgen. In deze blog Klavertje vier kun je lezen waarom we het zo belangrijk vinden om “geliket” te worden en hoe onze digitalisering daaraan meewerkt.

Maar wanneer houdt het op? Wanneer heb je genoeg likes en volgers en heb je genoeg gestudeerd?

Ik ken je niet, maar ik kan je zeggen dat je nu, op dit moment, genoeg likes en volgers hebt en genoeg kennis hebt om te doen wat je wilt doen.

Er is namelijk maar één manier om ervoor te zorgen dat je de beste wordt in alles dat je doet. Dat heeft te maken met 3 dingen:

1) Alle opgedane kennis in actie zetten.
2) Kappen met pleasen en jezelf op 1 zetten.
3) Jezelf groter wegzetten dan dat je nu doet.

Ik leg het je uit: alle kennis tot je nemen en er niets mee doen, dat is zonde van de investering. Je weet pas als je iets niet voldoende beheerst als je het doet. (Niet geschikt als je veel parate kennis nodig hebt) Als je je groter weg zet, dan zul je altijd streven naar het “zijn” van die betere persoon. In je sociale leven, in je zakelijk leven en op sportief gebied. Pleasen is alleen goed als je het doet als je er daadwerkelijk energie van krijgt. En hierin mag je best wel eens wat terug verwachten, maar in principe kom jij altijd op 1. Altruïsme is een mooi ding, maar net als in een vliegtuig of EHBO is er maar één persoon die als eerste in veiligheid moet worden gebracht.. en dat ben jij.

Dus hoe “raise” je de bar? Wees niet tevreden met middelmatigheid. Streef een doel na waar jouw hart naar uit gaat en leef dat ook echt in de grond van je “zijn”. Ga je baas niet pleasen om gezien te worden, lever gewoon het beste werk dat je kunt doen. Wees eerlijk naar jezelf. Als je een goed idee hebt voor deze wereld, maak dan een plan en zet het in werking. Natuurlijk ga je uitdagingen tegenkomen. Daar wordt je sterker en slimmer van. En in sport? Maak daarin ook een plan en werk stap voor stap naar jouw doel toe.

Grote resultaten bereik je niet vanuit je comfortzone. Die bereik je met focus, een sterk fysiek en dito mindset, mét balans. Enforce coacht je van A naar beter.

Petra Kerkhove
Enforce Franchisenemer & Mastertrainer
[email protected]

Secured By miniOrange

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten