+316 10 62 42 42 [email protected]

Afgelopen weken merk ik dat ik het interessant vind om mij te verdiepen in de menstruatie van de vrouw. Eigenlijk is het toch gek dat wij vrouwen zo weinig van onze cyclus af weten? We zouden meer naar onze cyclus mogen luisteren en hier naar leven. Zo houd je tijdens je menstruatie meer vocht vast en heb je minder oestrogeen en progesteron in je lichaam.

Maar ook buiten je menstruatie gebeurt er veel met je lichaam. Sterker nog, je hormoonhuishouding is elke dag een beetje anders. Zo kun je jezelf in de week voor je menstruatie minder sterk voelen, dit wordt veroorzaakt door hormonale schommelingen in je lichaam.

Sporten kan buikkrampen en een pijnlijke onderrug tijdens je menstruatie verminderen. Daarnaast zorgt sporten ervoor dat je dopamine niveau stijgt, waardoor je je na de training beter kunt voelen. Maar blijf vooral naar je eigen lichaam luisteren. Als je je echt niet oké voelt, sla dan een keer een training over en wees een beetje lief voor jezelf. Er is geen normale menstruatie, deze is voor elke vrouw anders. Dus luister vooral naar je eigen lichaam en vertrouw daarop!

Noëlle Bekker
Enforce Mastertrainer
[email protected]

Secured By miniOrange

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten