+316 10 62 42 42 [email protected]

Was jij van plan om dit jaar meer te gaan sporten? Gezonder te eten? Eindelijk die overtollige kilo’s kwijt te spelen?

Of doe jij mee aan dry january?

Grote kans dat je komend weekend toch al een glaasje alcohol drinkt of lekkere patat met mayo bestelt.

Of misschien heb je dit al gedaan?

Geen paniek!

Dat is heel normaal. Wij zijn allemaal mensen en hebben allemaal eenzelfde soort brein.
En dat brein… saboteert ons.

Want:

• Één glaasje kan toch geen kwaad?
• Je moet toch van het leven kunnen genieten?
• Wil ik dit eigenlijk wel?
• Waarvoor doe ik het eigenlijk?
• Het lukt me toch nooit om dit vol te houden, dan kan ik beter nu al stoppen
• Volgende week start ik wel opnieuw
• …

Vul zelf maar aan…

Ben je dan gewoon gedoemd om te mislukken?
Uiteraard niet 😊

10 tips om deze keer wél te slagen:

1. Doe niet mee aan goede voornemens, maar creëer goede gewoontes.
2. Bepaal waarom je iets wilt doen en wat het voor jou zou betekenen om deze gewoonte(s) te veranderen. Wat levert het je op? Op korte en op lange termijn?
3. Maak een haalbaar plan op lange termijn. Elke dag sporten? Nooit meer koolhydraten eten? Ga je dat je hele leven lang volhouden?
4. Denk niet in termen als “niet mogen”. Ons brein kan “niet” niet registeren en zal alleen maar extra denken aan wat “niet mag”. Denk niet aan die roze olifant.
5. Ken je valkuilen en bereid je daarop voor. Een lekker glaasje wijn bij het diner? Ga op zoek naar een ander lekker alternatief.
6. Vertel het aan iedereen. Je mag trots zijn op deze nieuwe levensstijl. Vertel het rond, des te groter de kans dat je het volhoudt en tegelijk ook anderen inspireert.
7. Kies niet te veel gewoontes om samen te veranderen. Plots elke dag gaan wandelen, 3 keer per week sporten en helemaal clean gaan eten? Grote kans dat je het niet allemaal vol zal houden. Door te veel in één keer te veranderen, zal je sneller opgeven.
8. Ga op zoek naar gelijkgestemden. Wanneer je jezelf omringt met mensen voor wie jouw nieuwe gewoonte de “standaard” is, zal het makkelijker zijn om deze nieuwe gewoonte vol te houden.
9. Maak slechte gewoontes minder aantrekkelijk. Geniet je echt wel zo van die hamburger? Hoe slaap je na het drinken van 3 glazen wijn? Hoe is het met jouw energieniveau gesteld wanneer je niet sport?
10. Laat je begeleiden door een professional en zorg voor een stok achter de deur. Iedereen heeft een coach nodig. Samen sta je sterker.

Kan jij hier ook hulp bij gebruiken en wil jij eindelijk nieuwe gewoontes creëren die je voor de rest van je leven eigen maakt?

Dan helpen wij jou graag!

Hanne De Wachter
Enforce Mastertrainer
[email protected]

Secured By miniOrange

We willen je graag een waardevolle tijd op onze website geven. Als je verder gaat op deze website gaan wij ervan uit dat je instemt met ons cookiebeleid. Lees ons beleid

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten